נהגים, מוקדני שירות, קופאים, טלרים, עיתונאים - כל בעלי המקצועות האלה עומדים לאבד בעתיד את עבודתם לטובת בינה מלאכותית - הרי לא צריך אותם בעולם שבו אנחנו יכולים להיאסף על ידי מונית אוטונומית מהבית, לסדר בדרך קריאה לשירות לקוחות מול צ'טבוט, להגיע לסופר ולצאת בלי לשלם, להעביר את שכר הדירה והתשלום לבייביסיטר דרך אפליקציה ולקבל עדכוני חדשות מעוזרת קולית שנשמעת יותר מקצועית מיונית לוי.

גוגל כנראה רוצה לצרף לרשימת המקצועות הנכחדים גם את הצלמים. בימים האחרונים היא השיקה מצלמה זעירה בשם קליפס, שניתנת להעמדה על שולחן או ללבישה על הבגדים באמצעות - הפתעה - קליפס מובנה. לאחר שמדליקים אותה היא פועלת כל הזמן - אך שומרת תמונות רק כאשר היא מחליטה שקרה מולה רגע ששווה לתעד.

המכשיר מבוסס על הבינה המלאכותית של גוגל, שכבר שנים מתאמנת על התמונות שאנחנו מגבים בשירות התמונות של החברה. השירות הזה יודע כבר מזמן לזהות מה רואים בכל תמונה - החל מהצבעים הבולטים בה, דרך זיהוי האנשים המצולמים ועד ניתוח מזג האוויר ומצב הרוח שהתמונה משקפת.

האם זה הסוף של הצלמים המקצועיים? הצלם איליה יפימוביץ' לא חושב כך. "אני לא חושב שישתמשו במצלמות בטכנולוגיה כזו ולא בצלמים, כי הצלמים עדיין מביאים איזשהו מבט אישי ודוגמה אישית", הוא אומר. "אני, בתור צלם עיתונות, רואה איזה צלמים נמצאים איתי בשטח ותמיד מעוניין לראות מה הם צילמו, איך הם התמודדו עם הסוגייה שהיתה קשה לי בתוך הצילום. אני לא חושב שיש צילום נכון או לא נכון - זה הכל עניין של השקפה. אני רגיל לראות את הסיטואציה במצב מסוים וצלם אחר רואה אותה באופן אחר. עדיין אנשים צריכים וזקוקים לראייה מאוד מסוימת, מצפים לצלם מאוד מסוים להביא את הסיפור".

בינתיים, המצלמה של גוגל החלה להימכר במחיר של 250 דולר, והמלאי נגמר תוך שעות. מה זה אומר לגבי ההזדהות של אנשים עם יפימוביץ'? בשבילו נקווה שלא הרבה.