אפל הציגה אמש (ד') סדרה חדשה ורעננה של אייפודים, שאינה כוללת שינויים מרחיקי לכת, אך בהחלט מביאה עימה שדרוג מתבקש. בעבר היא היתה מקדישה אירוע שלם לרענון שכזה וההייפ סביבו לא היה שונה מהותית מזה שמלווה דגם אייפון חדש, אלא שבשנים האחרונות פינה ליין האייפודים את המקום למכשירים פופולארים יותר של החברה והפך למכשיר נישתי שזוכה להרבה פחות עניין. לכן, השדרוג הוצג על ידי כך שהחנות המקוונת של החברה ירדה מהאוויר למספר דקות ולאחר מכן חזרה עם המכשירים החדשים.

הדור השישי של iPod Touch
האייפוד טאצ' החדש

האייפוד טאצ׳ החדש מדביק את רוב הפערים מול האייפון, עם במצלמה שקופצת מ-5 מגה פיקסל ל-8 מגה פיקסל ומעבד ה-A8 בתצורת 64 ביט - שדרוג רציני מהמעבד ה-A5 של הדגם הקודם בסדרה ורכיב חיוני למה שאפל בעצמה מגדירה קונסולת משחקים ניידת. למעבד המשודרג מצטרף גם שבב ה-M, שנועד לנטר אחר פעילות גופנית והופך את האייפוד טאצ׳ לאידיאלי יותר לחובבי הספורט שנהנים להקשיב למוזיקה על הדרך. גם ברמת נפח האחסון מיישרת אפל קו עם ליין האייפון החדש, מוסיפה דגם עם 128 גיגה-בייט, אבל מרווחת את הפער בין דגם הכניסה (16 גיגה-בייט) לדגם הבא (64 גיגה-בייט), שהופך ברגע לדגם המשתלם ביותר ומחירו 299 דולרים.

עוד ב-Geektime:

בזמן שהאייפוד טאצ׳ זכה לשדרוג של ממש, הנאנו והשאפל הקטנים זוכים רק למגוון רחב יותר של צבעים ולא מעבר לכך. הצבעים החדשים שהנגנים הקטנים זכו להם כוללים זהב, כמובן, לצד גוונים כהים יותר של ורוד וכחול.

הרענון האחרון לאייפוד טאצ׳ התרחש לפני למעלה משנה והנאנו והשאפל לא השתנו כבר שנתיים (מאז ספטמבר 2013). דיי בנתון הזה כדי להבין שאפל זנחה - ובצדק - את הנגנים הניידים שלה, כדי להתמקד בקטגוריות החדשות שנוגסות במכירות האייפודים. בעבר טען סטיב ג׳ובס שאחת הדרכים של חברה מצליחה להמשיך ולהשאר רלוונטית, היא באמצעות פיתוח מוצרים ״קניבלים״, שיכרסמו ויחסלו מוצרים אחרים שלה – אין דרך נפלאה יותר להדגים את האמירה הזו מאשר לבחון את מה שהאייפון עשה לאייפוד.

את האייפוד הראשון הציגה אפל לראשונה בשנת 2001 והוא נחשב לפלא טכנולוגי בתקופה שאפל היתה חברת מחשוב מוכרת אך לא פופולארית במיוחד. ואולם, לקח לאייפוד 3 שנים עד שחדר לתודעה העולמית והחל מ-2004 הפך לאחד המוצרים המדוברים והפופולאריים ביותר בעולם הטכנולוגי. הצלחתו של האייפוד תרמה רבות למיתוגה של אפל וגרמה ללא מעט אנשים שהתנסו בו לתת הזדמנות גם למוצרים החברה האחרים. השקתו של האייפון ב-2007 הבהירה לכולם לאן החברה והתעשיה כולה הולכת ועם השנים ייתרו הסמארטפונים את הצורך בנגן מוזיקה נפרד. לכן, טבעי שתדירות השדרוגים לסדרת הנגנים של החברה פחתה בשנים האחרונות.

הכתבה התפרסמה במקור באתר Geektime