אמא של חזי דרקסלר רצתה טלפון חדש. לא משהו מתקדם - להיפך. כאישה חרדית, היא רצתה מכשיר פשוט, בלי אינטרנט, בלי מסך מגע, בלי חוכמות. יחד עם בעלה, היא ניגשה לדוכן של חברת פלאפון בפתח תקוה - ושעה לאחר מכן הם יצאו משם לא עם טלפון פשוט, אלא עם שני סמארטפונים, שני טאבלטים, שני מעמדים לטאבלטים, רמקול ועוד, ובסך הכל 13 מוצרים. המחיר: 279 שקלים לחודש, ובסך הכל 10,044 שקל ב-3 שנים. כל זה בנוסף לסכום החודשי אותו היא משלמת על חבילת התקשורת.

למחרת, כשחזי הגיע לבית הוריו, הוא נדהם לגלות את ערימת המכשירים, שלפי הסטטוס שלו הוריו הבינו כי הם מקבלים כמתנות:

"הם (ההורים) הלכו עם כל הציוד (לפלאפון בפתח תקוה), אז אמרו להם שבגלל שהם פתחו את המכשיר והשתמשו בו 3 דקות הם לא יכולים להחזיר", מספר חזי ל-NEXTER. מכיוון שהמכשיר שנפתח היה חלק מחבילה שכללה שלישיית מכשירים, פלאפון סירבה לקבל חזרה את כל השלושה - אך קיבלה את היתר וביטלה את העסקאות עליהם.

לאחר שהפוסט עלה לדף הפייסבוק של פלאפון, שם זכה כבר למאות לייקים ועשרות תגובות ושיתופים, הסכימה החברה לבטל גם את העסקה על שלושת המכשירים הנותרים - אך חזי כבר לא סולח להם: "מהשיחות שלי איתם ברור שזו לא מעידה של פקיד, אלא מדיניות", הוא אומר. "אמרתי לפקיד: תקשיב, אין לי שום דבר נגד פלאפון. אני מניח שהעובד הזה עקץ גם אתכם בהתייחסות הזו. אבל ככל שהתארכו השיחות וראיתי שהם מגבים אותו, הבנתי שזה כנראה מדיניות. אנחנו רוצים להתלונן במשטרה על הונאה, אבל לא נותנים לנו את שם המשפחה שלו".

מעבר לכך, אומר חזי, "ההורים שלי יכולים לעמוד בהוצאה הזו, אבל יש אנשים שבשבילם זה לחם. הכל בשביל צדק, רציתי שיפטרו את הנציג. יכול להיות שבזמן שאנחנו מדברים הוא עובד על דודה שלך".

חברת פלאפון מסרה בתגובה: "מתחקור המקרה עולה כי מדובר בעסקה תקינה, במעמדה נמסרו ללקוח מפורשות כל מחירי המוצרים וכן הובא לידיעתו כי הסכום ייפרס ל-36 תשלומים. יש להדגיש, כי הלקוח נתן הסכמתו לביצוע העסקה וחתם על הסכם התקשרות.
מדובר באנשים בני כ-65. פלאפון מתייחסת ללקוחות בגיל המדובר כאנשים רלוונטיים, חדי מחשבה ולשון, רובם פעילים בשוק העבודה, חלקם בתפקידי ניהול בכירים, ובהתאם גם עסקת המכירה הייתה עסקה רגילה. בהקלטת שיחת העסקה המצויה בידינו לא אוזכרה המילה מתנה אלא מכירה.
לבקשתם בוטלו חלק מהעסקאות, ועם קבלת הפנייה יצרנו קשר עם הלקוח ולפנים משורת הדין אישרנו לו לבטל רכישות נוספות".

* תודה לקורא רפי טדגי