אחרי התקלה ששיתקה מאות אלפי מנויים ובקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה, ייאלצו להסתפק לקוחות פלאפון בפיצוי צנוע למדי: מנכ"ל החברה, גיל שרון, כינס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבה הכריז כי הטיפול בליקוי שהתגלה במערכת הסתיים וכי המנויים יוכלו לבחור בהטבה אחת מבין השלוש: 60 דקות שיחה חינם בארץ, חבילה זהה של שיחות לחו"ל - או גלישה באינטרנט בנפח 500 מגה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

שרון הוסיף כי בחברה טרם חשפו את הגורם לתקלה, שהשביתה את פעילות מערכת הסלולר למשך ארבע שעות. עם זאת, הוא ציין כי בזכות העובדה שמיקומה התגלה - היא נוטרלה בהצלחה. "האופן שבו נעשה הטיפול בתקלה אפשר פתרון מהיר יחסית בזמן סביר", אמר המנכ"ל - והוסיף: "בסופו של דבר, נוטרלה חלק מהמערכת - מה שאפשר לה להתאושש באופן מהיר. אפשר לומר שכל זה מאחורינו".

בשעות הבוקר הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 450 מיליון שקלים נגד פלאפון בגין קריסת הרשת. את הבקשה הגיש מנוי פלאפון תום ליפשיץ, באמצעות עו"ד האני טנוס מ"פירמת נגאר-טנוס-אבו דירס". לטענתו, החל מהשעה 19:00 אתמול הפסיק המכשיר הסלולרי שלו לפעול בעקבות התקלה, ש"גרמה מפח נפש שכן לא יכולתי להשתמש בו לצרכיי האישיים או לשימושי עבודה, וכך נתקעתי בלי יכולת לתקשר עם האחרים, כולל מכריי ובני משפחתי".

לצד ההליך המשפטי, ייאלצו ראשי פלאפון לתת תשובה מספקת באשר לתקלה החמורה גם לרשויות. מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל זימן היום את הנהלת החברה לדיון דחוף שייערך מחר בבוקר.

הפיצוי יספק את הלקוחות? לא בטוח

רבים מלקוחות פלאפון עברו בשנה האחרונה לתכניות ללא הגבלה, ודקות השיחה והגלישה לא יוכלו לספק אותם. ובכל זאת, נדמה שזה מה שפלאפון יכולה להציע כרגע.

כבר הבוקר הוגשה תביעה ייצוגית נגד פלאפון על סך 450 מיליון שקלים, אבל הניסיון להציע פיצוי מבעוד מועד שומט את הקרקע תחת התביעה הזאת.

בפלאפון הדגישו כי בנוסף להטבה, החברה לא תחייב לקוחות שנאלצו לשלוח שוב ושוב את אותו מסרון. הלקוחות יחוייבו על מסרונים מהסוג הזה פעם אחת בלבד, והם לא יצטרכו לבקש זיכוי מהחברה.