חברת פלאפון (צילום: חדשות 2)
"יתכן שמערכות הגיבוי לא פעלו, משום שייתכן שפגיעה במרכזיה אחת יצרה תגובת שרשרת" | צילום: חדשות 2

חברת הסלולר פלאפון הבהירה למשרד התקשורת כי התקלה שאירעה ביום ראשון השבוע נגרמה כתוצאה מכשל בתוכנת המרכזיות של החברה. התקלה הגדולה בפלאפון מנעה ניהול שיחות נכנסות ויוצאות למשך 4 שעות. מהנדסי החברה מנסים להתחקות אחר הגורם שהכשיל את המרכזיות והפיל אותן.

משרד התקשורת זימן את פלאפון לישיבה דחופה בעקבות התקלה. בישיבה הציגו דורון קורץ, סמנכ"ל הנדסה של פלאפון, ויוליה מרוז, מנהלת אגף רגולציה, את השתלשלות העניינים מרגע התקלה ועד שאותרה וטופלה. קורץ אמר כי החברה זיהתה את הרכיב התקול במרכזיה, אך אינה יכולה להסביר מה גרם לתקלה ומדוע הגיבויים לא עזרו.
משרד התקשורת הבהיר כי פלאפון פעלה כראוי ובהתאם לרישיון שלה, שלפיו החברה חייבת לסיים תקלה מהותית בתוך 4 שעות.

החברה התחייבה להעביר דוח בתוך 10 ימים שיסביר את הממצאים שאספה ואת מסקנותיה. בישיבה הועלו סברות כי ייתכן שמערכות הגיבוי לא פעלו, משום שייתכן שפגיעה במרכזיה אחת יצרה תגובת שרשרת של פגיעה בכל המרכזיות.

מפלאפון נמסר בתגובה כי "מקור התקלה עדיין אינו ידוע, והוא נמצא בחקירה מאומצת בפלאפון ובאריקסון. התחייבנו לדווח למשרד כשיהיו ממצאים".

לכתבה המקורית באתר גלובס