לקוחות של גולן טלקום מתלוננים שהחברה חוסמת את הגלישה הסלולרית למי שמגיע למגבלת חבילת הגלישה, למרות התחייבות החברה בחוזה להסתפק בהאטת קצב הגלישה למי שמגיע לתקרת נפח הגלישה שלו.
אלעד, לקוח של החברה, סיפר כי "גולן טלקום מבטיחים שמהירות הגלישה תואט לאחר חריגה מחבילת הגלישה. מה שהם לא אומרים זה שהם בעצם נותנים מהירות כל כך נמוכה עד ששום פעולה לא מתאפשרת. לאחר הורדת המהירות, לא ניתן לפתוח דף אינטרנט, לשלוח או לקבל הודעה בווטסאפ, לשלוח ולקבל מיילים, ואפילו לא לבדוק את מהירות הגלישה... הם התחילו עם השיטה הזאת רק בחודשיים האחרונים. לפני זה, הייתה האטה שמאפשרת להמשיך לגלוש. חבל שבגלל שהם עברו את רף חצי מיליון הלקוחות, הם התחילו להתנהג כמו החברות הוותיקות". אלעד הציג תמונת מסך שהוכיחה כי אחרי החריגה אכן לא ניתן לבצע בדיקת מהירות.
הנושא אף עורר דיון רחב בפייסבוק. לקוח בשם ליאור כתב: "אני לא גולש הרבה ושבוע בערך לפני סוף החודש הרגשתי שאני לא מסוגל לגלוש, אפילו לקרוא מיילים לא יכולתי. יצרתי איתם קשר והם אמרו לי בגלל שנגמרה לי החבילה, אז יש האטה. שאלתי מה זה האטה, ונחרדתי לגלות את האמת שהם מסתירים - האטה זו מהירות אפס". לקוחה ששמה סיגלית הוסיפה: "גם לי זה קרה. אמרו לא האטה, אבל לא אמרו שהאינטרנט נחסם עד לחודש חדש. אכזבתם אותי בגדול, עברתי למתחרים. ביי ביי גולן טלקום".
לגולן טלקום יש כעת על המדף שתי חבילות: האחת עם מגבלת נפח גלישה של 1 ג'יגה-בייט בחודש והשנייה עם מגבלת נפח של 6 ג'יגה-בייט. בעבר שיווקה החברה גם חבילה של 3 ג'יגה-בייט. החבילות הן נדיבות יחסית ואמורות להספיק למרבית המשתמשים.
על אף התלונות, גולן טלקום מתעקשת כי אינה חוסמת חורגים: "בגולן טלקום אין חסימה לאחר חריגה בחבילת הגלישה אלא רק האטה במהירות. במקרה המדובר הלקוח חרג מחבילת הגלישה ועקב כך הואטה מהירות הגלישה שלו".
עוד ב-TheMarker: