רכשתם סמארטפון מדגם גלקסי אס 3 או פאבלט מדגם גלקסי נוט 2? יכול להיות שמגיע לכם פיצוי מחברת סמסונג ישראל.

תושב מרכז הארץ הגיש לפני שלוש שנים תביעה ייצוגית נגד חברת סמסונג לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענתו, בחלק ממכשירי גלקסי S3 ונוט 2 שייצרה החברה אירעו תקלות. "המכשירים היו נכבים באופן מפתיע ללא שום סיבה", טען התובע.

התובע דרש מבית המשפט להכיר בתביעה כייצוגית ולחייב את סמסונג לפצות את בעלי המכשירים במיליוני שקלים. לטענתו, הוא ולקוחות אחרים שרכשו את המכשירים לפני כחמש שנים סבלו מכיבויים פתאומיים בתדירות גבוהה.

חברת סמסונג ביקשה לדחות את התביעה, מאחר שלדבריה מדובר בתקלה נדירה מאוד שאכן התרחשה, והנושא אף נחקר לעומק. לטענת החברה, התקלה במכשיר אירעה רק כאשר בעלי המכשירים השתמשו בהם לאורך תקופה ארוכה, ולא היה ניתן לאתר את התקלה לפני שיווקם.

עוד טענה החברה, כי ננקטו מספר פעולות מניעה בו-זמנית לטיפול בתקלה במכשירי הלקוחות ללא עלות, ואף פותחה תוכנה לעדכון המכשירים.

למרות טענות החברה, היא הסכימה לבסוף לחתום על הסדר פשרה עם התובע המייצג לקוחות רבים. ההערכה היא כי מדובר בעשרות אלפי לקוחות שרכשו את המכשירים הללו ונתקלו בבעיה דומה.

על פי ההסכם שנחתם, החברה תפצה כל אחד מבעלי המכשירים ב-50 שקל ובסך הכול 218,000 שקל. במידה והלקוחות לא יבקשו לקבל את הפיצוי – הכספים שיישארו ייתרמו לרווחת קשישים ונזקקים.

בנוסף לפיצוי ללקוחות, תשלם סמסונג לעורך הדין שייצג את התובע 47,000 שקל ולתובע עצמו 5,000 שקל.

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת צילה צפת, אישרה את הסכם הפשרה, ובכלל זה את הפיצוי, בנימוק שהוא ראוי, סביר, הולם והגון.

תגובת סמסונג 

"סמסונג אלקטרוניקס, מחויבת להעניק ללקוחותיה את חווית המשתמש הטובה ביותר בכל עת, תוך שמירה על בקרת איכות קפדנית ועמידה בתקנים בינלאומיים. הבדיקה המעמיקה שערכנו, הראתה שמדובר בסימפטום נדיר ובשנת 2012 פרסמה סמסונג עדכון תוכנה לפתרון הסימפטום".