מכירות הקלטות אמנם עלו בשנת 2017, בעיקר הודות לסדרות וסרטים נוסטלגיים שהפכו אותן לטרנדיות, אבל מכירות הדיסקים - אלה שהחליפו את הקלטות בשנות ה-90 - דווקא ירדו, ועתה נראה שלאנשים שמוכרים אותם נמאס מירידת קרנם לטובת שירותי הזרמה והורדה של מוזיקה, כמו אפל מיוזיק, דיזר וספוטיפיי.

לפי מגזין Billboard, ב-2017 ירדו מכירות הדיסקים בארה"ב ב-18.5%. בעקבות זאת, החליטו ברשת בסט ביי להפסיק למכור תקליטורי מוסיקה החל מה-1 ביולי. לפי המגזין, החברה עדיין מוכרת דיסקים ב-40 מיליון דולר כל שנה - אך הסכום הזה נמוך מאוד לעומת נתוני העבר, ולכן החליטו ברשת הקמעונאית על הפסקת מכירות הדיסקים. מצד שני, הם ימשיכו למכור תקליטי ויניל לפחות שנתיים, מכיוון שהם מחויבים לכך בחוזים מול ספקיות.

במקביל, אמרו מקורות למגזין כי גם טארגט, הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת מהלך דומה. בחודשים האחרונים היא מנהלת לכאורה מו"מ מול חברות המוסיקה והסרטים כדי לעבור ממודל של תשלום מראש - בו הרשת משלמת על כל הדיסקים שהגיעו למחסנים שלה, למודל של תשלום בדיעבד - בו הרשת תשלם רק על דיסקים שעברו בקופה בפועל. לפי המקורות, חברות המוסיקה הגדולות מתלבטות האם להיכנע לתכתיב, ורק באחת מהן אמרו שהם נוטים לסרב. לא ידוע מה תעשה טארגט אם ידחו החברות את דרישותיה.

בבילבורד צוין כי למרות התמונה שמתקבלת, אנשים רבים עדיין קונים דיסקים. כך, לדוגמה, בטארגט לבדה נמכרו חצי מיליון עותקים פיזיים מהאלבום החדש של טיילור סוויפט, Reputation, שיצא לפני פחות מ-4 חודשים.

"אני מתגעגעת לדיסקמן", אומרת ל-NETXER יפית גרינברג (ג. יפית), בעלת רשת סטימצקי. עם זאת, היא גורסת שבישראל, מכירות הדיסקים לא עומדות להיפסק בקרוב. גרינברג מספרת שבחנויות הרשת שלה, הדיסקים עדיין נמכרים בהמוניהם.

ישראלים קונים דיסקים בעיקר לצורך האזנה למוסיקה במכונית, מסבירה לנו גרינברג, משום שלרובם אין אפשרות או ידע להשתמש במערכות הבידור החכמות או לחבר את הסמארטפון לרכב. עם זאת, היא ציינה כי דיסקים של אמנים מוכרים נמכרים לרוב בתוספת זיכוי להורדת עותק דיגיטלי מהרשת להאזנה בסמארטפון.

גרינברג הוסיפה וסיפרה שנהגה לקחת את הדיסקמן שלה לריצות, וליהנות מהאפשרות לשמוע מוסיקה ללא הפרעות - בניגוד לסמארטפון, שאם הוא מצלצל באמצע שיר המוסיקה נקטעת.