רמי לוי (צילום: אמיל סלמן)
"אני אומר היום למיכאל גולן וגם למתחרים האחרים, לכל מבצע שאתם תציעו - אני אתן מענה" | צילום: אמיל סלמן

"אני אומר היום למיכאל גולן וגם למתחרים האחרים, לכל מבצע שאתם תציעו - אני אתן מענה" כך אמר הבוקר ל- TheMarker רמי לוי, על רקע המבצע האגרסיבי שמשיקה חברת הסלולר שברשותו – 34.90 שקל לחבילת שיחות והודעות ללא הגבלה הכוללת 1GB גלישה. המבצע החדש מגיע על רקע הצעה דומה שהציגה חברת הסלולר גולן טלקום בשבוע שעבר.

מי שיבחר להצטרף לחבילה החדשה ייהנה מהמחיר המוזל עד סוף השנה (תשעה חודשים), לאחריה יתעדכן תעריף התוכנית ל- 89.90 שקל. עשרה שקלים פחות מהתעריף שיעודכן בסופו של המבצע המקביל של גולן טלקום.

גולן טלקום, שהשיקה לפני שבוע חבילה זהה ב-35 שקל, נהנית בימים האחרונים מגיוס של אלפי לקוחות מידי יום: רק שלשום היא הוסיפה למצבת המנויים שלה כ-1,385 לקוחות שבחרו להעביר את מספרם אליה מהמתחרות. בדיוק שבוע לפני כן, עת השקת המבצע, התמודדה גולן עם גיוס שלילי ומחקה משורותיה כ-400 מספרים. כמו בעבר, בכל מבצע שמוריד את מחירי הסלולר נרשמת תנועה ערה של לקוחות בין החברות ולוי בוודאי מקווה ליהנות גם הוא משיפור מיידי בגיוסים.

המבצע של רמי לוי תקשורת מוצע כעת למצטרפים חדשים והוא יוסר מהמדף בסוף החודש. לקוחות קיימים יוכלו לעבור לתוכנית החדשה בעלות "דמי מעבר" חד פעמיים בגובה 39 שקל, המהווים למעשה הנחה של עשרה שקלים ממחיר ה-SIM הנדרש להצטרפות לחברה (49 שקל).

משעתק גם את הקנס בצורת "דמי המעבר"

גם את הרעיון היצירתי ל"דמי מעבר" קיבל לוי, ככל הנראה, מהמתחרה המרדנית שלו - גולן טלקום. דמי מעבר הם פרצה עגומה ברישיון של החברות, שמצד אחד מאפשר להן לגבות תשלום על מעבר בין תכניות, ומנגד אינו מתיישב עם הלוגיקה של איסור גביית קנסות יציאה, ומכאן שגם על מעמדו החוקי ניתן להתווכח. חברות הסלולר הוותיקות חדלו מהשימוש בדמי מעבר לאחר החקיקה לביטול קנסות היציאה בענף, אלא שגם שם המצב אינו אופטימלי.

למעשה, להוציא פרטנר, כל חברות הסלולר המשיכו את מסורת האפליה בין לקוחות חדשים לקיימים. המצב האבסורדי שנוצר הוא שכדי לקבל מהחברה את ההטבה הטובה ביותר, עליך לנטוש ולחזור, דבר שכרוך, בין היתר בתשלום עבור שני כרטיסי SIM (כ-100 שקל, לא כולל הטרחה) ולעיתים מוציא את הכדאיות הכלכלית של העסקה.

יש לציין כי דמי המעבר ברמי לוי תקשורת הופכים את המבצע ללא כדאי עבור הלקוחות הקיימים של הרשת, שכן בראייה שנתית מדובר במחיר חודשי של 56 שקל בהשוואה ל-49 שקל שהם משלמים כעת ולא חווים התייקרות במשך שנה מלאה.

על אף ההצהרה המבטיחה, היכולת של לוי להציע מבצע במחיר כל כך נמוך היא מוגבלת, וניתן להניח כי המבצע הנוכחי נעשה בגיבוי מלא של המפעילה המארחת שלו – פלאפון.

לידיעה המקורית באתר TheMarker

עוד ב-TheMarker: