חברת הלוויין yes מתמודדת עם לחץ ניכר במוקדי השירות של החברה, מאז הכריזה לפני שבועיים על חבילות תמחור חדשות, המעניקות הנחה לרוב המוחלט של לקוחותיה. לקוחות רבים פונים למוקדים בבקשה להפעיל את החבילה המוזלת "אולטימייט", וכן מתקבלות פניות מצד לקוחות חדשים. ההערכה היא כי בזכות ההשקה yes הצליחה לגייס 5,000-4,000 צופים חדשים, לאחר שבשנים האחרונות רשמה נטישה עקבית. לקוחות חדשים זקוקים לטכנאי, וכך גם חלק מהלקוחות הקיימים שמחליפים חבילה, ממירים או מפעילים את שירות VOD.

אחת השיטות שהחברה נוקטת כדי להתמודד עם העומס היא אפליה בעלות ההתקנה. ליאור, לקוח החברה, מסר ל-TheMarker כי "חברת yes הציעה לי אתמול לשלם כסף, 99 שקל, כדי לעקוף אנשים אחרים בתור לביקור טכנאי. הם מאוד עמוסים בעקבות השקת החבילה המוזלת - אז מצאו טריק לקדם בתור לקוחות עשירים. אני אישית ביקשתי טכנאי כי רציתי להפעיל את ה-VOD שאין לי, וזה מצריך חיבור פיזי לראוטר. הם אמרו: 'אם תשלם 99 שקל יבוא אליך בנאדם מחר. או שתמתין חודש וחצי'. החלטתי לשלם". ליאור מסר כי ההמתנה למענה טלפוני הסתכמה בכ-20 דקות.

בחברת yes אישרו את הדברים, אך הציגו את התמונה באופן שונה - לא כהקלה למי שמשלם, אלא כהנחה למי שמוכן להמתין חודשיים להתקנה. "זו הטבה לסבלנים", כתבה דוברת החברה, "התקנה עולה 99 שקל. המסלול החדש של yes מביא לביקושים אדירים ובמסגרתו החברה נערכת להתקנות VOD ל-300,000 משקי בית בישראל בחודשים הקרובים. החברה הודיעה מבעוד מועד כי מי שמוכן לדחות את ההתקנה לא ישלם עבורה - אין הוגן מזה".

במקביל, במסגרת התחרות העזה בשוק השידורים, פרטנר הודיעה השבוע כי לקוחות פרטנר TV ייהנו ב-2018 מערוצי הפרימיום של ספורט 5 ללא תוספת תשלום, במסגרת חבילת הטלוויזיה הרגילה שלה שעולה 69 שקל לחודש. פרטנר טוענת כי לא נרשמה ירידה בקצב המצטרפים לחברה בעקבות הורדת המחירים ב-yes.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
למרות העלאת המחיר: מיליונים נרשמים לנטפליקס כל חודש
הקשיש סירב 4 פעמים - אבל בזק בינלאומי צירפה אותו לחבילה