מי יותר חזק - ממשלת ישראל או גוגל ופייסבוק? תשובה נכונה לשאלה הזו אין, אבל נראה שהממשלה עצמה אשמה לא מעט בכך שהיא מתקשה להוכיח שידה על העליונה במשוואה הזו.

דוח חדש מצביע על כך שההוצאה הממשלתית על פרסום ברשת הולכת ברובה לגוגל ופייסבוק - אותן שתי חברות שהממשלה טוענת כי יש בידיהן כוח רב מדי.

לאחרונה אף הודיעה הרשות להגבלים עסקיים כי היא שוקלת צעדים נגד הדואופול ששוטל ללא עוררין בעולם הפרסום ברשת בישראל, ורשויות אחרות בודקות אפשרויות למנוע מהחברות להתחמק מתשלום מסים על הכנסותיהן בארץ.

גם בעולם מנסים כיום למצוא דרכים להילחם בהשפעה החובקת-כל של ענקיות הרשת - אך הם מתקדמים בעצלתיים, ובינתיים שתי החברות צוברות עוד ועוד כוח וכסף ונהנות מכוח כלכלי שלא בטוח שאפשר עדיין למדוד.