רגע לפני שהישראלים נוהרים לחו״ל בתקופת החגים המתקרבת מכריזה גולן טלקום על מבצע הכל כלול גם מחו״ל. המבצע עליו הכריזה החברה כולל את כל אמצעי התקשורת הבסיסיים: שיחות נכנסות ויוצאות, הודעות טקסט (SMS) וגלישה בנפח של עד 6 ג׳יגה בחו״ל (לפני האטה), ללא הגבלה וללא תוספת תשלום במסגרת החבילה הקיימת שלה לשיחות פה בארץ תמורת 99 ש״ח בלבד.

מיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום (וידאו WMV: עודד קרני)
וידאו WMV: עודד קרני

בשלב הראשון תוצע החבילה ב-16 מדינות: ספרד, אנגליה, צרפת, טורקיה, אירלנד, יוון, איטליה, הונגריה, אירלנד, מלטה, ניו זילנד, גרמניה, הולנד, רומניה, צ׳כיה, דרום אפריקה ובשלב מאוחר יותר מבטיח גולן כי תתרחב למדינות נוספות בעולם.

חצי מיליון לקוחות

״התחלנו מאפס לקוחות ואחרי 25 חודשים הגענו ללמעלה מחצי מיליון, מדובר בגיוס המהיר ביותר שנראה בישראל״, מסר גולן במסיבת העיתונאים. ״״כל שנה עם ישראל חוסך רק בסלולר 5 מיליארד שקלים מאז נכנסנו לשוק והפילוסופיה שלנו היא להוסיף עוד ועוד שירותים ללא תשלום, כך למשל הגדלנו את חבילת הגלישה מ-3 ג׳יגה ל-6 לאחרונה ללא תוספת תשלום״.

עוד ב-Geektime:

גולן תקף את חברות הסלולר וטען כי ״הן לא טרחו לעשות דבר עד עכשיו ושמרו על הסטטוס הקיים אלא שעתה יאלצו לשנות ולעדכן מחירים״. ״לא מדובר רק בשוק השיחות לחו״ל. עד שנכנסנו למגזר החרדי והערבי גם שם לא טרחו מפעילות הסלולר הגדולות לעדכן מחירים ומאז שנכנסנו אנחנו צופים בצניחה משמעותית במחירים שם״.

גולן גם התייחס לשוק השיחות מחו״ל כפי שהוא מונהג כיום בישראל: ״מדוע אני צריך לשלם מראש על עצם השימוש בחבילת חו״ל? מדוע מפעילות הסלולר מטילות עלי קנס במידה והחלטתי לנסוע לחו״ל?״. נבהיר כי החבילה שמציעה החל מהיום גולן טלקום אינה חבילת חו״ל נפרדת, אלא מדובר במסלול הכל כלול הרגיל של החברה שיכלול מעתה גם תקשורת מחו״ל ומבלי להרשם לשירות מראש או לשלם עליו בנפרד.

בדברים אלה מתכוון גולן למהלך שיזמה החברה במהלך החודשים האחרונים כשהחליטה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה ופנתה לקהל הערבי והחרדי עם מבצעים ייחודים הרלוונטים לאוכלוסיות אלה. לטענת גולן, עד כניסתם לשווקים אלו, חברות הסלולר נמנעו מלהוריד מחירים אך נאלצו לבסוף לעשות זאת.

יש במהלך הנוכחי של גולן טלקום בכדי לערער שוב את שוק הסלולר, שכן חברות התקשורת נטו עד עתה לקבוע תשלום קבוע לחבילות חו״ל ולאחר מכן מחירים גבוהים באופן יחסי על בסיס השימוש או לחילופין חבילות קטנות למדי שכללו דקות שיחה או גלישה מוגבלת ברשת. הקירבה לתקופת החגים תאלץ את המתחרות להגיב ומהר למהלך ויהיה מעניין לראות כיצד הדבר ישפיע על השוק בשבועות הקרובים.

"אין באמת דור רביעי בארץ כרגע"

בריאיון שערכנו עם מיכאל גולן, מנכ״ל גולן טלקום, שאלנו אותו מה בנוגע למדינות פופלאריות נוספות בקרב ישראלים כמו ארה״ב ורוסיה? ״אנחנו נערכים להשקת יעדים נוספים באופן כללי ולא רק בשתי המדינות שציינת. קשה לי לקבוע את לוח הזמנים משום שהדבר תלוי במידה רבה במפעילים הזרים. בחרנו להתמקד קודם במדינות שמהוות יעד פופולארי בקרב ישראלים אבל נגיע גם ליתר.״

מה עם דור רביעי פה בארץ?

״אם להיות כנים, אין באמת דור רביעי בארץ כרגע. החברות נמצאות על תדר של 5 מגה הרץ. אנחנו ממתינים למכרז של משרד התקשורת. אני מקווה שהמשרד ומי שמוביל אותו יעניקו אפשרויות לכל החברות, אחרת הקדנציה הזו של השר עשויה לבטל את הפרי שהוביל קודמו וזה יוביל לעליית מחירים בכל הנוגע לדור הרביעי. אני סומך על השר שינהל מכרז הוגן וטוב לתחרות הקיימת״.

ומה עם שירותי טלויזיה ואינטרנט?

״גם פה אנחנו ממתינים להחלטה של משרד התקשורת ולפתיחת השוק הסיטונאי. אנחנו נשיק טלויזיה ואינטרנט ביתי רק כשיהיה כאן שוק סיטונאי עם מחיר סביר בארץ. בעקבות כניסתנו לשוק הישראלי, מחירי הסלולר בישראל הם מהנמוכים במדינות ה-OECD, מה שלא ניתן להגיד על מחירי הטלוויזיה והאינטרנט שמונהגים פה על ידי דואופל. כשנכנס לשוק הזה, הדבר ישתנה״.

אחת הבעיות שיצא לי לשמוע עליהן הרבה כביקורת על גולן טלקום נוגעת לבעיות קליטה וניתוקים

״זה נושא שאנחנו בודקים כל הזמן ויש לנו פחות ניתוקים ובעיות קליטה ביחס לחברות אחרות. צריך לזכור שהתנועה של הרשת שלנו נמצאת על התשתית של סלקום ומאחר וכך, הביקורת כאן צריכה להיות זהה, משום שלא תתכנה בעיות קליטה וניתוקים אצלנו במידה שונה מזו הקיימת ברשת סלקום״.

הידיעה פורסמה במקור ב-Geektime