שולחים חבילה שיקרה ללבכם בדואר הרשום של דואר ישראל? אולי כדאי שתשקלו דרכים אחרות. בדצמבר האחרון שלח אופיר כוכבי, בן 24 מראשון לציון, את מכשיר האייפון שלו לחבר בארה"ב. "הייתה תקלה במכשיר שקניתי בארצות הברית. הייתה לי עדיין אחריות עליו, אז החלטתי לשלוח את האייפון לחבר ששהה אז בארה"ב כדי שהוא יתקן לי אותו", הוא מסביר. אלא שמאז, במשך חודשים – לא הצליח להבין מה עלה בגורל המכשיר.

עוד ב-mako כסף:

"בערך חודש אחרי, כשהמכשיר לא הגיע – התחלתי לברר איפה נמצאת החבילה. קיבלתי מכתב שאומר שחסרים כמה פרטים במשלוח, שלחתי להם את הפרטים הרלוונטיים וביקשתי שיחזרו אליי. התקשרתי גם 5-6 פעמים והמתנתי בכל פעם כחצי שעה על הקו, עד שהיה מענה. בכל אחת מהפעמים נמסר לי שיחזור אליי אחראי, אבל עד היום אף אחד לא חזר".

רק השבוע קיבל כוכבי את מה שמכנים בדואר ישראל "פיצוי כספי". "לפני כמה ימים קיבלתי מכתב שמסביר שלא יודעים איפה נמצאת החבילה ולכן הם מצרפים לי צ'ק על סכום מצחיק של 180 שקלים עלובים", מספר כוכבי.

"בבירור שנערך נוכח פנייתך מול מינהל הדואר בחו"ל, לא אותרו עקבות הדואר הנידון", נכתב במכתב, "קבל נא התנצלות על נסיבות המקרה". למכתב צורף צ'ק של 183 שקלים. מתוכם 21 שקלים החזר דמי המשלוח ששילם. מדובר בפיצוי המקסימלי המוגדר בתנאי האחריות והפיצויים כפי שהם מתפרסמים באתר דואר ישראל. אובדן, כך מוסבר בתנאים, ראוי לפיצוי, אבל לעולם לא מעל 163 שקלים (ועוד החזר דמי משלוח).

בדואר ישראל לא התחמקו מאחריות, ולקחו אחריות על אובדן המכשיר. עם זאת, אין לחברה שום כוונה לפצות את כוכבי בסכום גבוה יותר. "המקרה נבדק ביסודיות והלקוח קיבל פיצוי מקסימלי בהתאם לנהלי החברה", נמסר. 

יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il