הייתם נותנים לאדם זר להיכנס לכם לרכב - כן? לא? ומה אם מדובר בשליח שרק רוצה להביא לכם חבילה שאתם שהזמנתם? אנחנו שואלים כי בימים אלה מתחילים באמזון עם שירות חלוקה חדש - שליחי החברה יגיעו עד למכונית שלכם, יפתחו את הבגאז' וישאירו שם את החבילה שרכשתם.  

השירות החדש (Amazon Key In-Car) התחיל השבוע ביותר מ-37 ערים ברכבי ארצות הברית, הוא שיתוף פעולה של אמזון עם שתיים מיצרניות הרכב הגדולות בעולם - ג'נרל מוטורס ווולבו. הרי אם כבר בחרתם באפשרות שתצמצם את האינטרקציה שלכם עם בני אדם למינימום אין שום סיבה שתאלצו להתכתב עם שליח כדי לתת לו את קוד הגישה לרכב. אמזון לא תשתמש בטכנולוגיות "ענן" מתוחכמות אלא בטכנולוגיה המובנית של יצרניות הרכב, מה שאומר שכרגע השירות נגיש רק למשתמשי amazon prime בעלי רכבים ממודל 2015 והלאה. בסרטון תדמית ששיתפה החברה להשקת המהלך מספרת אחת המשתמשות בשירות (הוא נמצא בניסוי בקליפורניה וושינגטון בחצי השנה האחרונה), כי היא נהנית להזמין באמצעותו חיתולים כי כך השליח לא צריך לצלצל בפעמון הדלת ולהפריע למנוחת ילדיה.

על מנת להצטרף לשירות צריכים המשתמשים להוריד לרכבם את אפליקציית Amazon Key, ולהוסיף תיאור מדויק של הרכב (לדוגמה: יונדאי I10 עם דפיקה קלה בפגוש), ורדיוס מדויק מכתובת משלוח שכבר מוזנת בשרתי החברה. כל זה על מנת למנוע בלבול של השליחים שעוד עשויים להשאיר את החבילה שלכם בבגאז' של לקוח אחר של אמזון שישוב לרכבו רק כדי לגלות בו "הפתעה". 

 

כזכור, כבר בשנה שעברה השיקה אמזון מהלך מסקרן לפיו משתמשי החברה בארה"ב יכלו לקבל את החבילות שלהם ישירות לביתם על ידי שליחים שקיבלו גישה לבית. פיטר לארסן, סגן הנשיא לענייני שליחויות באמזון, אמר על המהלך "היינו מרוצים מאוד מהתגובות לשירות המשולחים לתוך הבית. התכנית שלנו מלכתחילה הייתה לבדוק איך אנחנו יכולים להביא את שירות המשלוחים שלנו מעבר לבית הלקוח". 

ונסיים בתהייה - האם דקה של אינטרקציה בין אישית הפכה לכל כך בלתי נסבלת עד שאנחנו מעדיפים לתת לזרים גישה למרחב האישי שלנו רק כדי להימנע משיחה? זהו, נשאיר אתכם עם המחשבה הזאת.