רובנו מכירים את התופעה: ברגע הכי פחות מתאים מבחינתנו מתקבלת שיחת טלפון ממספר לא מזוהה, וכשאנחנו עונים אנו מופתעים לשמוע מענה קולי ממוחשב – בדרך כלל לגוף המבקש תרומות. קוראים לזה שיחות רובוטיות, וארה"ב התחילו להילחם בתופעה, בעוד שבישראל מתעכב החוק להגנת הצרכן שאמור לעצור את המטרד.

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (FCC) אישרה בשבוע שעבר חוקים שיאפשרו חסימה של שיחות רובוטיות. החוקים החדשים מתייחסים במיוחד לשיחות שמזייפות את המספר המזוהה שמופיע על המסך כדי לגרום לצרכנים לענות לטלפון. בנציבות מתייחסים גם להונאות טלפוניות שמתבצעות באמצעות שיחות רובוטיות, ואומרים כי הצעד יגן על הצרכנים.

בארה"ב הבעיה חמורה יותר משיחות רובוטיות המיועדות רק לבקשת תרומה. לעתים מצליחים מפעילי השיחות הרובוטיות לשנות את המספר שמופיע על הצג, כך שייראה כאילו מתקבלת שיחה מרשות המסים בארה"ב. המענה האוטומטי מאיים על הצרכן כי עליו למסור את מספר כרטיס האשראי שלו - או להיעצר, ואחר כך מנוצלים הפרטים לרעה.

ואולם מומחים בשוק הטלפוניה מזהירים כי גם הצעדים החדשים לא יחסמו לחלוטין את השיחות הרובוטיות. בארה"ב יש רשימות של לקוחות שמבקשים שנציגי שיחות שיווקיות לא יצרו איתם קשר אלא אם הם מבקשים זאת, בדומה לתיקון לחוק להגנת הצרכן שמנסים לקדם בישראל. ואולם, קשה לאכוף את מניעת השיחות הרובוטיות, שמפעיליה משתמשים בחייגנים אוטומטיים שקשה לחסום אותם, כי הם מחליפים את המספר שממנו הם מחייגים.

פורסם ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

בדרך למלחמת מחירים? פרטנר וסלקום במו"מ להקמת רשת סיבים משותפת
עליבאבא מהמרת ב-2.9 מיליארד דולר על וולמארט הסינית