אזרחים רבים מקבלים מידי יום הודעות SMS מחברות, מפלגות, חנויות ורשתות שיווק לא אישורם, דבר שמנוגד לחוק והם יכולים לתבוע על כל הודעה כזו 1,000 שקל ובמרבית המקרים לזכות בבית המשפט במרבית הסכום, שכן מדובר בהטרדה שלא לצורך. זאת בעקבות חוק שמאפשר לזכות בבית המשפט בפיצוי של 1,000 שקל לכל הודעה.
אך למרות שבשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר התביעות שהגישו לקוחות בעקבות הודעות ספאם, רבים עדיין לא יודעים שבאפשרותם לתבוע ולצאת עם כמה אלפי שקלים והחברות לא נבהלות וממשיכות לשלוח הודעות זבל למיליוני אזרחים.
תביעה מעניינת שהסתיימה לאחרונה היא זו של תושבת ראשון לציון, שקיבלה שתי הודעות SMS מחברת השכרת הרכב והליסינג 'אלבר'. מ', שקיבלה את ההודעות, החליטה שנמאס לה והגישה תביעה נגד החברה לביה משפט לתביעות קטנות בראשון לציון, על סכום של 2,000 שקל. לטענת מ', ההודעות של החברה, שנשלחו ללא אישורה, מזמינות אותה להצטרף למועדון לקוחות ולקבל שורה של הטבות.
לדברי מ', החברה למעשה הטרידה אותה במבצעים למרות שמעולם לא מסרה לנציגיה את מספר הטלפון או המייל שלה. "המסרונים ששלחו לי היו מסחריים ונועדו לעודד אותי לקנות מוצרים או להוציא כספים וגיליתי שאני הסכמתי לקבל תוכן שיווקי, דבר שהוא לא נכון בכלל", טענה מ'.
החברה הגישה כתב הגנה, בו דחתה את טענותיה של מ' וגרסה כי לא מדובר בדואר זבל, אלא בהודעה שהיא חלק ממאמציה לבנות מותג חדש באמצעות הקמת מועדון לקוחות. החברה הוסיפה ואמרה שלא הוצע למ' לקנות דבר או חצי דבר, אלא הטבות יקרות ערך במתנה. לגבי ההודעה השנייה טענה החברה כי היא שוגרה אליה עקב תקלה טכנית.
השופט, ד"ר גיא שני, קיבל את תביעתה של מ' ואמר כי גם אם לקוח מסר בעבר את פרטיו, כולל טלפון סלולרי, הוא לא ידע שהם ישמשו לשליחת הודעות ועל החברה לעדכן אותו בעניין, שכן מדובר בעניין מסחרי אם הוא מסכים לכך או לא. השופט שני קבע כי מ' תקבל פיצוי של 1,600 שקל מהחברה.