בעידן ה-IoT, האינטרנט של הדברים, כמעט כל חפץ מתחבר לאינטרנט, כשלא פעם אנחנו שואלים את עצמנו מי באמת צריך את זה. אבל מה לגבי צעצועים? עד עכשיו לא ראינו באמת שימוש בכל הידע העצום של הרשת או בטכנולוגיות מתקדמות כמו מנגנוני זיהוי דיבור או בינה מלאכותית. Elemental Path הוא סטארטאפ ניו יורקי שמביא את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לעולם הצעצועים ומציג צעצוע שמשוחח עם הילד, מלמד אותו ומתקשר איתו, כשמאחוריו, עוצמת המיחשוב האדירה של ווטסון, מחשב העל של IBM.

דינו, הצעצוע עם מחשב IBM (צילום: CogniToys)
יאתגר עם שאלות, יבקש לספור עד עשר | צילום: CogniToys

משאלות טריוויה ואיות ועד בדיחות

תכירו את דינו. דינו הוא דינוזאור ירוק, שמתקשר עם הילדים בעזרת מנגנון זיהוי הקול המובנה שלו, קצת כמו סירי של אפל. אבל במקום להגיד Hey Siri, הילד פשוט לוחץ לדינו החמוד על הבטן ומדבר אליו. הוא יכול לשאול אלפי שאלות, כשהתשובות שדינו יספק לו מותאמות לגילו של הילד. בין השאר תוכלו, כלומר, הילדים שלכם יוכלו, לשאול שאלות כמו "מה המרחק של כדור הארץ מהירח", "מהי מהירות האור", "מהי הבירה של הולנד" ועוד.

בנוסף, הצעצוע החכם יוכל גם להציג לילד אתגרים המותאמים לגילו כמו לבקש ממנו לספור עד 10 או לשאול אותו שאלות בחשבון, כשהילד מקבל פידבק מיידי לתשובה שענה. אבל לא רק חשבון. דינו ילמד את הילד ואחר-כך יאתגר אותו במגוון נושאים נוספים כמו חריזה, איות, אוצר מילים ועוד.

עוד ב-Geektime:
בחרו גוון בסמארטפון והצמיד שלכם ישתנה ברגע, הכירו את Tago Arc
3 גאדג׳טים שיכניסו אתכם לכושר

דינו יוכל גם לספר לילד סיפורים על פי בקשתו, ואפילו לספר לו בדיחות. ומכיוון שהצעצועים מחוברים לרשת, המפתחים יוכלו להוסיף עוד ועוד פיצ'רים ותוכן ולשפר את חוויית המשחק של הילד. בנוסף, כל הורה יוכל להיכנס בעזרת הדפדפן שלו ללוח בקרה, לצפות בהתקדמות של הילד ולשלוט בתוכן של דינו.

דינו, הצעצוע עם מחשב IBM (צילום: CogniToys)
מאה דולר, כולל משלוח לישראל | צילום: CogniToys

זה לא שהיום לא קיימים צעצועים לימודיים, אבל רובם ככולם מצומצמים למדי עם אורך חיים מוגבל וללא יכולת למידה של ממש. החידוש ב-CogniToys הוא השימוש החכם שעושים המפתחים ביכולות מיחשוב הענן של IBM ווטסון, מחשב-העל של החברה, שמאפשר לצעצוע לצמוח ולהתפתח כל הזמן ולגדול עם הילד. Elemental Path אף זכתה בפרס הראשון בתחרות המפתחים של IBM Watson, כשהיא גוברת על מאות סטארטאפים אחרים.

כדי לממן את השלב ההתחלתי יצאה החברה בקמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר, במסגרתו תוכלו לרכוש את הצעצוע החכם ב-99 דולר (כולל משלוח לישראל). אם תמהרו, אולי תספיקו אפילו לרכוש אותו ב-89 דולר, מחיר מיוחד למהירי החלטה.

פורסם במקור ב-Geektime