אפל ממשיכה לשדרג את חווית הקנייה בחנויות שלה: בסוף השבוע האחרון היא חשפה לראשונה את האפליקציה החדשה שמיועדת לעובדי אפל שתעזור להם לאתר לקוחות בחנות, את מיקומם ואת סוג העזרה לה הם זקוקים.

אין תמונה
המלבן האדום הוא לקוח שזקוק לעזרה. האפליקציה בפעולה (קרדיט: הניו-יורק טיימס)

לפי הניו יורק טיימס, שקיבל הצצה ראשונה ובלעדית לאפליקציה ותפקודה בחנות אפל בפאלו-אלטו, השיטה פועלת כך: היא מותקנת על מכשירי האייפוד טאצ' בחנויות, הלקוחות שמגיעים לחנות צריכים להיות מצויידים באייפון ולהוריד מראש ובחינם את האפליקציה הייעודית שנכון לעכשיו טרם הושקה רשמית ואינה זמינה להורדה.

כשלקוח בעל האייפון והאפליקציה מגיע לחנות, היא מפעילה את מערכת זיהוי המיקום של המכשיר ושולחת התראות לאייפודים של העובדים, כאשר כל עובד רואה באייפוד שלו מפה של החנות ועליה נקודות אדומות שמסמנות לקוחות שביקשו עזרה. 

אם מדובר בלקוח שהגיע לאסוף מוצר שהזמין באינטרנט האפליקציה תזהה את זה באופן אוטומטי ועובד אפל יגש ללקוח ויעניק לו את המוצר. אם הלקוח צריך עזרה מסוג אחר הוא יצטרך לציין זאת דרך האפליקציה לפני שעובד אפל ידע שהוא צריך לגשת אליו ולמה.

ומה עושה מי שאין לו אייפון? ברחבי החנות מפוזרים אייפדים, לקוח שצריך עזרה פשוט לוחץ על הכפתור המיועד ומחכה באזור אותו האייפד עד שעובד חרוץ יגיע כדי לעזור לו. השירות דומה מאוד לכפתור העזרה שיש במטוסים, מציינים בניו יורק טיימס.

"האפליקציה נועדה עבור הלקוח ושיפור חווית הקנייה שלו", הסביר אחד מעובדי החנות, "אנחנו לא רוצים לתת לקונים שלנו הרגשה שאנחנו מטרידים אותם, אנחנו רוצים לתת להם להרגיש בבית".

האפליקציה דואגת גם למוכרים בחנות, כשהלקוח רוכש מוצר העובד יכול להשלים את העסקה דרך אותה אפליקציה והמכירה נרשמת לזכותו, מה שיכול לתת מוטיבציה גבוהה יותר גם לעובדי החנות להשתמש בה מבלי לחשוש שהמכירות שלהם יפגעו. 

>> הקילרים השקטים: שלושת מכשירי הדגל של HTC

>> מרשים מאוד: 357 חנויות של אפל בדף אחד