רק אתמול דיווחנו כי ייתכן שאפל תיתבע בקרוב על תקלה נרחבת בדור הקודם של האייפון - וכבר הוגשה תביעה כזו.

בשבת הוגשה לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה תביעה הדורשת הכרה כייצוגית נגד החברה. שלושה בעלי אייפונים - תומס דייוידסון מפנסילבניה, טוד קלירי מקליפורניה וג'ון באי מדלאוור - חתומים על התביעה, אך טוענים כי הם מייצגים את כל תושבי ארה"ב שקנו אייפון 6 או 6 פלוס ונפגעו מהתקלה.

תקלה במסך אייפון 6 פלוס (צילום: STS Telecom)
הפס האפור שמבשר על התקלה | צילום: STS Telecom

כפי שמסבירה חברת מעבדות התיקונים iFixit, התקלה נגרמת מהאופן בו בנויים האייפונים שיצאו לפני מעט פחות משנתיים. בניגוד לקודמיהם (אייפון 5s ו-5c) ויורשיהם (אייפון 6s ו-6s פלוס), באייפונים האלה השבב המזהה מגע מורכב בצורה רשלנית לכאורה: בעוד בדגמים הקודמים הוא מכוסה שכבת מתכת ומצופה דבק מבודד מיוחד, ובבאים הוא נמצא במקום מוגן בתוך המכשיר, במכשירים המדוברים השבב מוגן במדבקה בלבד וחשוף לחום שגורם למגעים שלו להתפרק ולהתנתק עם הזמן. תחילה מתחיל המסך להציג פס אפור בראש המסך ולבסוף מפסיק להגיב ללחיצות.

בתביעה טוענים השלושה כי "אפל מודעת לאייפונים התקולים כבר זמן רב, ולמרות הידע ארוך הטווח שלה על התקלה, אפל סירבה באופן שגרתי לתקן אייפונים ללא תשלום כאשר התקלה מתגלה בהם". הם סיפרו איך נתקלו בסירוב מוחלט של צוותי חנויות אפל לתקן מכשירים שנפגעו מהתקלה, מכיוון שהיא קרתה לאחר תום שנת האחריות הרגילה עליהם. במקום זה, הציעו להם אנשי אפל לרכוש אייפונים חדשים.

צפו: זה מה שגורם לתקלה באייפון 6 ו-6 פלוס

התובעים טוענים כי ההתנהלות הזו מהווה הפרה של חוקים מדינתיים (של קליפורניה) ופדרליים (של השלטון המרכזי בארה"ב) וקוראים לה "מנהגיה העסקיים הלא הוגנים, מטעים ו/או רמאים". הם דורשים שהחברה תודה באחריותה לתקלה, תפצה אותם ואת כל מי שנפגע מהתקלה בסכום של לפחות 5 מיליון דולר (סך הכל) ותתחייב לתקן או להחליף בעתיד חינם כל מכשיר שיגיע לחנויות עם התקלה.