בזמן שכל העולם מדבר על אייפון 8, הפתיעה אפל והכריזה לפני זמן קצר על דגם חדש לאייפון 7 ואייפון 7 פלוס.

הדגם החדש לא כולל חידושים למכשיר עצמו, מלבד הצבע: הוא בעל גוף אדום צעקני, כמו הצמידים והסרטים האדומים שהפכו לסמל המלחמה במחלת האיידס. זאת משום שהמכשיר הוא חלק מסדרת מוצרים אדומים של אפל בשיתוף פעולה עם עמותת (RED) למלחמה באיידס, שנוסדה על ידי בונו ב-2006.

בין היתר, הציעה אפל עד היום אייפוד ננו בצבע אדום,  אוזניות ביטס בצבע אדום וכיסויי אייפוד, אייפון ואייפד בצבע אדום.

לדברי עמותת (RED), במסגרת שיתוף הפעולה הזה תרמה לה אפל עד כה יותר מ-130 מיליון דולר. עתה, הסכום הזה צפוי לגדול משמעותית בזכות המכשירים היקרים: האייפון האדום יוצע בדגמים בעלי אחסון פנימי בנפח 128 ו-256 גיגה-בייט, שמחירם 750 או 850 דולר לאייפון 7 ו-850 או 950 דולר לאייפון 7 פלוס.

את המכשירים ניתן יהיה להזמין החל מיום שישי הקרוב (24 במרץ) והם צפויים להגיע לחנויות וללקוחות במדינות הגדולות במהלך השבוע הבא. ישראל, כרגיל, אינה בין המדינות בהן המכשירים יימכרו מייד עם השקתם, וטרם ברור האם ומתי נזכה בכלל לראות אותם כאן.

לצד האייפונים האדומים, הכריזה אפל על שדרוגים משמעותיים מעט יותר למכשירים הפחות פופולאריים שלה: אייפון SE יימכר מעתה בגרסתו הבסיסית עם 32 גיגה-בייט במקום 16, ובגרסה היקרה יותר עם 128 גיגה-בייט במקום 64; אייפד מיני 4 יימכר אך ורק עם אחסון בנפח 128 גיגה-בייט במחיר שעד כה נתן 32 גיגה-בייט בלבד; ואייפד אייר שודרג עם מעבד A9, אחסון פנימי בנפח 32 או 128 גיגה-בייט (במקום חצי מאלו באייפד אייר 2), מסך בהיר יותר ומחיר מופחת 330 או 460 דולר, בהתאמה - וכל זה תחת השם "אייפד", במקום להסתבך עם התוספת "אייר 3".

החברה הציגה גם אפליקציה חדשה בשם Clips ליצירת סרטונים באייפון, שעובדת באופן דומה ליצירת סרטון באינסטגרם: מחזיקים את כפתור ההקלטה לחוץ עבור כל סצינה ובסוף גוררים אותן על ציר הזמן כדי לסדר אותן ומוסיפים פילטרים ואפקטים.