הירידה במכירות האייפון אולי לא דרמטית, ולפי חברות שונות בישראל הביקוש לאייפון 7 גדול מאי פעם, אבל לכבוד עשור לאייפון הראשון, מתכננת החברה שדרוג משמעותי למכשיר בשנה הבאה, כך מדווח אתר Nikkei, המסקר את תעשיית הטכנולוגיה באסיה.

זה אינו הדיווח הראשון מסוג זה, אלא שהפעם הוא מגובה לא במידע אנונימי, אלא בהצהרות רשמיות של בכיר בתעשייה: נשיא חברת שארפ, טאי ג'נג-וו. שבטקס קבלת תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת טאטונג חשף כי החברה עובדת על מסך חדש לאייפון הבא:

"האייפון התפתח ועובר עכשיו ממסכי LTPS ל-OLED", הוא אמר. "איננו יודעים האם האייפונים עם מסכי ה-OLED יהיו להיט, אך אם אפל לא תלך בדרך הזו ותשתנה, לא תהיה חדשנות". הוא קרא למצב המכירות הנוכחי של האייפון "משבר" וטען שהחלפת סוג המסך היא "הזדמנות".

מדבריו של טאי ניתן להבין כי החלפת סוג המסך באייפון לא תעבור בשקט, ואפל תנצל אותה כדי להציג חידושים נוספים שמתאפשרים בסוג המסך החדש ולא התאפשרו בסוגי המסך הקודמים. בין היתרונות של מסכי OLED על פני LCD, בהם השתמשו דגמי האייפון עד כה, ניתן למנות חיסכון בצריכת הסוללה ויכולת להשאיר חלקים בתצוגה פעילים גם לאחר כיבוי שאר המסך, כך שלמשל השעה וההתראות יוצגו כל הזמן, ויחסכו את הצורך ללחוץ על כפתור ההדלקה כדי לראות אותם.

אך יתרון אחר ובולט יותר של מסכי OLED הוא הגמישות, שמאפשרת לייצר אותם בצורות שאינן שטוחות. מעבר למסכי OLED עולה בקנה אחד עם דיווחים לפיהם אפל מתכננת בשנה הקרובה גרסה מיוחדת לאייפון, נוסף על הגרסאות הרגילות בעלות מסכים שטוחים בגדלי 4.7 ו-5.5 אינצ', שתגיע עם מסך קמור כמו זה המוכר מסדרת גלקסי S אדג' של סמסונג.

שארפ היא אחת החברות העומדות מאחורי לא מעט חידושים בתחום המסכים. בשנים האחרונות נמצאת ברשימת ספקיות המסכים לאייפון, יחד עם LG הקוריאנית ו-Japan Display, מיזם משותף של מתחרותיה היפניות סוני, טושיבה והיטאצ'י. בתחילת השנה נרכשה שארפ על ידי הון האי (פוקסקון), יצרנית האייפון, כך שטבעי ששארפ תהיה מעורבת בתהליך ייצור המכשיר.