אם אתם נוהגים לקרוא את המיילים שלכם ממכשיר סמארטפון או טאבלט המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ונהנים מהיעילות שלה לעומת גרסת הדפדפן מלאת הפרסומות – יכול להיות שבקרוב תתאכזבו לגלות שהפרסומות הגיעו גם אליכם.
בשבוע שעבר שחררה החברה גרסא חדשה לאפליקציית המייל למכשירים חכמים, הכוללת מגוון חידושים ובעיקר ממשק משודרג עם עיצוב נעים יותר לשרשורי מיילים ("שיחות"). אך מאחורי הקלעים הסתתרו כמה הפתעות נוספות. אתר "משטרת אנדרואיד" חיטט בקרביה של האפליקציה החדשה ומצא בקוד שלה התייחסויות רבות לפרסומות.
בין היתר, נמצאים בקוד אזכורים לפיהם נראה שפרסומות יוכלו להישמר כהודעות, ככל הנראה בדומה לאפשרות הקיימת בממשק הדפדפן המציג פרסומות בתיקיית הודעות בשם "קידומים", או להימחק לאחר ההצגה. עם זאת, לא ברור האם המשתמש יוכל להחליט איזו הודעה לשמור לצורך שימוש עתידי, כגון קופונים, או שסוג הפרסומות תלוי במפרסמים. בנוסף, נראה שהפרסומות יוצגו בכל חלקי האפליקציה, כולל בהתראות על מיילים חדשים.
הפרסומות הן אחת ההשלכות של ההסתמכות על שירותי חינם. אפליקציות רבות בחנויות הסלולריות מוצעות בגרסאות בתשלום כאשר ההבדל היחיד בינן לבין אחיותיהן החינמיות הוא העדר פרסומות. אפליקציות גוגל למערכת ההפעלה החינמית שלה מוצעות כולן חינם, ולא ברור אם החברה מתכוונת לתת למשתמשים אפשרות לשלם כדי להיפטר מהפרסומות, שחוץ מלהטריד אותן גם מעבירות את פרטיהם לחברות.