האם אפליקציית מסנג'ר של פייסבוק בדרך להפוך לאפליקציית ההודעות המיידיות הגדולה בעולם, ובכך לקחת את התואר מוואטסאפ - גם היא מבית פייסבוק?

מסך סמארטפון עם מוני הודעות SMS ופייסבוק מסנג'ר (צילום: יאיר מור, NEXTER)
כבר לא צריך אפליקציות: מקניות ועד הזמנת מונית - הכל יהיה בצ'ט | צילום: יאיר מור, NEXTER

ביום חמישי בערב פרסם דייויד מרקוס, סגן נשיא למוצרי הודעות בפייסבוק, כי בדצמבר 2015 הגיע מספר המשתמשים הפעילים במסנג'ר ל-800 מיליון. אמנם, וואטסאפ עברה את רף ה-900 מיליון כבר בספטמבר, מה שאומר שאת רף המיליארד היא תחצה לפני מסנג'ר, אך את הרף של 1.1 או 1.2 מיליארד מסנג'ר עשויה לחצות קודם.

איך אנחנו יודעים? לפי אתר Statista, האוסף נתונים מספריים המפורסמים ברשת, תוך שנה וחצי צמצמה מסנג'ר משמעותית פער ענק מול וואטסאפ: באפריל 2014, זמן קצר לאחר פיצול אפליקציית מסנג'ר מאפליקציית הרשת החברתית, עמד מספר המשתמשים שלה על 200 מיליון בלבד, לעומת 500 מיליון בוואטסאפ. תוך מספר חודשים ירד ההפרש מ-150% לפחות מ-40%, כאשר מסנג'ר הגיעה בנובמבר 2014 ל-500 מיליון משתמשים חודשיים לפני שוואסטאפ ציינה 700 מיליון. אמנם, את 100 המיליון האחרונים לקח לוואטסאפ 5 חודשים ולמסנג'ר 6, אך קצב הגידול שלהן דומה ובתקופות מסוימות מסנג'ר צומחת מהר יותר מוואטסאפ.

וואטסאפ
כבר לא המובילה הבלתי מעורערת. וואטסאפ

אבל מבחינת פייסבוק, ששתי האפליקציות המתחרות שייכות לה, זה לא הקרב החשוב. לפי מרקוס, ב-2016 המטרה היא להפוך את מסנג'ר לאפליקציה בה אפשר לשלוח ולקבל כל דבר שאפשר להעביר באופן דיגיטלי - טקסט, תמונות, וידאו, שיחות וגם כסף.

ופייסבוק לא מסתפקת בתקשורת בין אנשים. היא מתכוונת לתת לנו לתקשר גם עם עסקים: "זה כל כך הרבה יותר קל לעשות הכל במקום אחד שיש לו את ההקשר של האינטראקציות האחרונות שלכם ופרטי זהותכם (ללא צורך להתחבר לחשבון בשביל כל פעולה), מאשר להוריד אפליקציות שלעולם לא תשתמשו בהן שוב ולקפוץ בין אפליקציה אחת לאחרת", כותב מרקוס. במלים אחרות: במקום לפתוח אפליקציה להזמנת מוניות, כמו Gett, פשוט תכתבו לתחנת מוניות הודעה במסנג'ר עם שיתוף המיקום שלכם; במקום להיכנס לאתר להזמנת כרטיסי טיסה תוכלו לכתוב לאתר סוכנות נסיעות; ובמקום לאסוף קופונים לחנות האהובה עליכם, בכל פעם שתכתבו לה על פריט שאתם רוצים להזמין בהיסטוריית ההודעות שלכם עם החנות יישמר קופון לשימוש בהזמנה הבאה.