בקושי שלושה חודשים עברו מאז השקת אייפון 7, וכבר נראה שנמצאה בעיה רצינית במכשיר החדש של אפל.

בשבוע שעבר דיווח משתמש באתר הקהילות Reddit שהמצלמה באייפון 7 פלוס שרכש הפסיקה לעבוד, ומציגה מאחורי ממשק הצילום רק מסך שחור, או לחילופין תמונה שנוטה לירוק או סגול. לעתים הוא גם קיבל התראה לפיה "האייפון צריך להתקרר", כאשר הוא כלל לא היה חם. לאחר שלא הצליח לפתור את הבעיה על ידי איפוס המכשיר, הוא בירר עם משמתשים אחרים וגילה שאפל מחליפה מכשירים עם הבעיה הזו.


עד מהרה התברר שהמשתמש הזה לא לבד, כאשר ארבעה משתמשים אחרים העידו שחוו בעיות דומות. וגם הארבעה האלה הם רק קצה הקרחון: חיפוש קצר בטוויטר הניב כ-20 דיווחים דומים, שהתחילו כמעט מיום השקת האייפון החדש בעל שתי המצלמות האחוריות (הנה התוצאות שאנחנו מצאנו: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12; והנה תוצאות שמצאו במאשבל: 1, 2, 3, 4, 5, 6).

גם לפורום התמיכה של אפל עלו דיווחים על התקלה, ונראה שאנשי החברה מנסים לתת למשתמשים חצאי-פתרונות כל עוד זה אפשר, כמו המלצה לסגור את אפליקציית המצלמה ולהיכנס שוב, להחליף בין המצלמות פעמיים, לבצע למכשיר אתחול או איפוס וכדומה. אך כשאנשים מגיעים לחנויות לאחר שהבעיה עדיין לא נפתרה - הם מקבלים מכשירים חדשים או מצלמות חדשות.

פיקסלים קפואים

ואם אתם כבר מוכנים עם תגובות שמחה לאיד על מי שקונים סמארטפונים יקרים של אפל - אולי כדאי שתחכו רגע, כי גם המתחרים החדשים מבית גוגל סובלים מתקלות חמורות אחרות.

בתחילת החודש שעבר דיווח משתמש בפורום התמיכה של גוגל כי מכשיר הפיקסל של החברה "קופא" לו לעתים קרובות. עשרות רבות של משתמשים הצטרפו לדיווח והחלו לנסות להבין מה גורם לבעיה. מההודעות נראה שהקפיאות קורות לפחות פעם בכמה ימים, וגורמות למכשירים להפסיק להגיב למשך כדקה או שתיים, למרות שהמסך מופעל ולחיצה על כפתור הנעילה/פתיחה מכבה ומדליקה את התאורה שלו.

המשתמשים ניסו למצוא אפליקציה מסוימת שמופעלת אצל כל מי שזה קרה לו ולא הצליחו. לאחר מכן עלתה הסברה שכל אפליקציה שלא הותאמה לגרסה העדכנית ביותר של אנדרואיד (7, או בשמה "נוגט"), עשויה לגרום למכשירים להיתקע - אך גם לזה לא נמצאו הוכחות חותכות, במיוחד לאחר שדווחו קפיאות גם במכשירים שלא הותקנה עליהם אף אפליקציה מלבד אלו שהגיעו עם המערכת.

אחד המשמתשים טוען שנציג גוגל כבר הודה בפניו שמדובר בבעיית חומרה, שמחייבת החלפת המכשיר, ואף הוסיף שהוא לא היחיד שהחברה הודתה בפניו בבעיה והחליפה את מכשירו. עם זאת, בינתיים לא הכריזה החברה באופן רשמי מה גורם לבעיה ועל כמה מהמכשירים היא משפיעה.