"בעלי הוט פטריק דרהי ובעלי גולן טלקום מיכאל גולן וגזבייה ניאל לא חוללו את מהפכת הסלולר מתוך דאגה ללקוחות. ההערכה הנפוצה בעולם הסלולר היא שהם בחרו בטקטיקה של לפגוע במתחרות במחירים הנמוכים כדי לקנות אחת מהן או להירכש על ידן". זה המסר שהיה חשוב לאריאל שרייבר, מנכ"ל YouPhone, להבהיר הבוקר (ד') בכנס Go Mobile של מידע כנסים ו-NEXTER, כאשר הוא מקריא אותו מתוך כתבה בעיתונות.

אריאל שרייבר, מנכ"ל YouPhone
מי שישמור על התחרות הן הספקיות הווירטואליות

לדבריו, התחרות שנוצרה בשוק הסלולר הישראלי בעקבות המהלכים של שר התקשורת לשעבר משה כחלון הורידו את מחירי שירותי הסלולר בישראל לרמה הנמוכה בעולם. אך הוא טוען כי מהלכי משרד התקשורת לאחר תחילת המהפיכה מובילים אותנול חזרה למבנה השוק הישן:

"כידוע, בתקופת הטריאופול לא היתה כאן תחרות אמתית. על פי תנאי המכרז (שהכניס לשוק את הוט וגולן), הספקיות החדשות היו צריכות להקים רשת. אבל בשנה האחרונה נוצר כשל שוק משמעותי שרק לאחרונה שמים אליו לב - משרד התקשורת שינה בדיעבד את תנאי המכרז, ויתר להן על הקמת רשת ואישר להן לשתף רשתות עם החברות הוותיקות. ירידה מחמש רשתות חזרה לשלוש זהו סיכון גדול מאוד לחזרה אחורה למה שהיה פעם".

הוא הדגיש כי בניגוד למצב המצטייר בתקשורת לאור הדיווחים על צניחת מניות ספקיות הסלולר הוותיקות, "אין דאגה לעתידן של החברות הוותיקות", ולכן אין סיבה לשנות חזרה את השוק לאותו מודל שהוביל אותו בעבר למצב של חוסר תחרות.

לכן, הוא אומר, מי שישמור על התחרות לא יהיה חברות התשתית, ששואפות תמיד להכניס כמה שיותר כסף מהתחום האחד הזה, אלא ספקיות וירטואליות – קטגוריה ש-YouPhone היא המובילה שלה בישראל, עם כ-100,000 לקוחות. לצורך כך, הוא קורא למשרד התקשורת לא לאשר את שיתוף הרשתות של חברות התשתית, שיאפשר להן להעלות מחירים לספקיות הווירטואליות ולכן יפגע ביכולתן להציע מחירים נמוכים.

אך שרייבר מרגיע ומבטיח כי בלי תלות באישור שיתוף הרשתות, יופון מתכוונת להמשיך להציע שירותי סלולר במחירים נמוכים. זאת בשל העובדה שהרשת, בבעלות קבוצת אלון, יכולה לספק שירותים פיזיים בעלות נמוכה ביותר בזכות החנויות הקיימות שלה – מרכולים וחנויות נוחות בתחנות דלק.

"בנינו את יופון כחברה לטווח ארוך, שתשמור על התחרות לאורך זמן", הוא מבטיח. "אין לנו על הצוואר את הערבויות וההתחייבויות של הספקיות הרגילות, מה שמאפשר לנו להתמקד בשירות". אך החברה לא מסתפקת בשירותי סלולר בעלות נמוכה: "בהמשך אנחנו מתכוונים להרחיב את הפעילויות לתחומים נוספים כמו טלוויזיה, אינטרנט, טלפון נייד ונייח".