אייפון של אפל הוא מותג הטלפונים הניידים הנמכר ביותר בישראל – אפילו יותר מהמותג של סמסונג. לפי נתוני חברת המחקר IDC ישראל, שהגיעו לידי TheMarker, ברבעון האחרון של 2016 נמכרו בישראל 240,000 אייפונים, ולאפל נתח של 30.8% ממספר המכשירים שנמכרו, לעומת 26.7% לסמסונג.

עד כה, נתחי השוק של השתיים היו שקולים למדי, אבל סמסונג נפגעה מהוואקום שנוצר בהיצע שלה עקב גריטת מכשירי Note 7, לאחר שהתגלה שהסוללות שלהם מתלקחות. לפי הודעת החברה, 15,000 משתמשים נרשמו בישראל ברשימות המתנה לרכישת המוצר עוד לפני השקתו, שבוטלה בסופו של דבר. לעומת זאת, נתח השוק של אייפון בישראל כמעט קבוע. בעלי אייפון נוהגים לגלות נאמנות למותג ולשדרג כמעט בלעדית לדגמי אייפון חדשים.

LG מדורגת שלישית במכירות, עם 22% מהמכשירים שנמכרו (171,000 סמארטפונים). על החברה הקוריאנית עוברת שנה קשה, גם בגלל הבעיה העולמית שהתגלתה בדגם G4, שגררה הורדה עולמית מהמדפים (ריקול), תביעה ייצוגית ופגיעה בשם המותג, וגם מפני שהמודל המודולארי (חלקים ש"מתלבשים" על המכשיר) בדגם G5 לא השתרש בציבור. LG חיפתה מעט על המכירות החלשות של מכשיר הדגל באמצעות דגמי K הזולים, ובאחרונה עם דגם V20.

הרחק מאחורי LG, במקום הרביעי, נמצאת וואווי עם 8.6% מהמכירות. וואווי מצליחה בישראל הודות להשקעה עצומה ועקבית בפרסום ובהחדרת המותג.

במקום החמישי מדורגת מייזו – יצרנית סינית שלה קהל מעריצים נאמן בישראל (3% מהמכירות). אחריה מדורגת שאומי (2.9% מהמכירות, 22,000 יחידות) – מותג בצמיחה מהירה בשוק המקומי, הודות למכשירים שמספקים תמורה מעולה למחיר. דגמי חברת וואן-פלוס הסינית מדורגים במקום השביעי (2.6% מהמכירות). אחריהם מדורגות יצרניות עם נתח של פחות מ-1% מהמכירות, ביניהן ענקיות כמו HTC, מוטורולה, ZTE וסוני. בסך הכל, אפשר לראות כי נתח השוק של היצרניות הסיניות בישראל התחזק בהדרגה בשנים האחרונות, והגיע ברבעון האחרון של 2016 לכ-15%-20% מהמכירות.

בסך הכל נמכרו בישראל 778,000 סמארטפונים ברבעון, בשווי כולל של 500 מיליון דולר. בניכוי השפעות עונתיות, המשמעות היא שבישראל נמכרים כ-3.1 מיליון סמארטפונים בשנה, בשווי כולל של 2 מיליארד דולר.

IDC מונה את השווי הכללי של מכירות כל מותג, ומנתונים אלה אפשר לחשב את המחיר הממוצע שבו מכרה כל יבואנית את הדגמים שלה. שלא במפתיע, אפל הובילה עם מחיר ממוצע של 860 דולר (כ-3,175 שקל) למכשיר (כולל מע"מ). בסמסונג המחיר הממוצע היה 657 דולר (כ-2,426 שקל), וב–LG הוא היה 515 דולר (כ-1,900 שקל) למכשיר. שווי מכשיר וואן-פלוס ממוצע עמד על 462 דולר (כ-1,705 שקל), ונראה כי מייזו מוכרת בעיקר דגמים זולים - המחיר הממוצע למכשיר היה 297 דולר (כ-1,100 שקל).

IDC מתבססת על נתוני רשות המסים לגבי משלוחים שנכנסים לישראל, בהצלבה עם מידע שמגיע מהיבואניות. הסניף המקומי של IDC, בראשות גדעון לופז, סירב להגיב על הידיעה.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
פרטנר תיתן עדיפות למכשירים חכמים ברשת; הגיעה למהירות גלישה של 100 מגה
מחקר חדש מוכיח שלטראמפ יש סיבה טובה למנוע הגירה: פגיעה במשכורות בהייטק