מבצע צוק איתן, ועוד לפני כן - הדיווחים על חטיפת שלושת הנערים, הביאו לשיא את היקף הגלישה של הישראלים באפליקציות ובאתרי אינטרנט ייעודיים במכשירים ניידים, כך לפי בכירים באתרי התוכן הגדולים.

לדבריהם, האירועים יצרו שינו משמעותי בהרגלי צריכת החדשות בישראל. חלק ניכר מהשינוי הזה נגרם מטכנולוגיית ה"פוש" של האתרים, שבה נדחפות לגולשים עשרות הודעות ביום עם מבזקי חדשות. "האירועים הנוכחיים יצרו מפנה של ממש בהרגלי הגלישה של הישראליים. כולם נצמדים למובייל ומחכים כל הזמן לעידכונים", אומר בכיר בתחום.

סמסונג גלקסי NOTE (צילום: Sean Gallup, GettyImages IL)
צילום: Sean Gallup, GettyImages IL

לפי נתוני אתר וואלה, חלה עלייה של 200% בהיקף הגלישה באפליקציה ובאתר האינטרנט המותאם למובייל בתקופה של מבצע צוק איתן לעומת החודש מבחינת מספר הביקורים. גידול משמעותי חלק גם במספר המבקרים. באתר אומרים כי לראשונה היקף הגלישה במובייל עבר את הגלישה הרגילה באתר האינטרנט השולחני – שגם בו חלה עלייה של 30% בצפייה.

גם במאקו חלה עלייה של כ-40% בהיקף הגלישה הכוללת לאתר מאקו. עוד לפני האירועים הביטחוניים אתר מאקו היה בעל אוריינטציית מובייל, וכמחצית מהגלישה שלו הגיעה ממכשירים ניידים. גם כעת רוב העלייה מיוחסת למובייל.

באתר "הארץ" מדווחים על עלייה של 70% בגלישה באפליקציית "הארץ" במובייל ושל 40% באתרי האינטרנט הייעודיים למובייל. למרות עלייה גם בגלישה באתרי הדסקטופ, ב"הארץ" מדווחים כי לראשונה נתוני הגלישה במחשבים שולחניים ובמובייל השתוו.

ב"הארץ" גם מדווחים על שיא בשיעורי הגלישה שהגיעו מקישורים בפייסבוק או מגוגל. לפי גורמים באתר, מהדורת "הארץ" באנגלית רושמת שיעורי גלישה גבוהים ואלה משתווים לאלה של "ג'רוזלם פוסט".

באתר הג'רוזלם פוסט דיווחו כי מאז תחילת המבצע נרשמו כמעט 8 מיליון כניסות בשבוע. לדברי מנכ"לית האתר, רונית חסין-הוכמן, "זה נתון חסר תקדים בקנה מידה ישראלי". בראש רשימת הערים שמהן נרשמות כניסות לאתר נמצאת ניו יורק.

באתר ynet לא דיווחו על שיעורי הגלישה, אך מסרו כי מדובר בהיקף הגלישה הגבוה ביותר שנמדד אי פעם במובייל – עוד יותר מאירועי שחרור גלעד שליט. כיום אין נתונים השוואתיים שיכולים ליצור דירוג בין אתרי האינטרנט הישראלי, לאחר שב-2013 הפסיקה את פעילותה ועדת המדרוג לאינטרנט בשל מאבקים בין האתרים הגדולים.

במקביל, אתר ynet הודיע היום כי יוריד את כל הקמפיינים הפרסומיים באפליקציה ויעלה קמפיין לתמיכה בחיילי צה"ל במקומם.

באתר וואלה דיווחו על גידול של עשרות אחוזים בצפייה בווידיאו באתר, שנובעת בעיקר מצפייה בשידורים החיים של האתר. גם ב-ynet דיווחו על עלייה, ואילו באתר מאקו שמשדר את מהדורת חדשות 2 און ליין מדווחים על זינוק של 250%-300% בהיקף הצפייה בגל הפתוח של חדשות 2 באתר.

בינתיים בגופי השידור מדווחים על הפסדים של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מביטול הקמפיינים של החברות הגדולות במשק. מנכ"לי גופי השידור הגדולים - בהם קשת, רשת, ערוץ 10, חברות החדשות 2 ו-10, וערוצים 24 ו-9 – פנו אתמול לשר התקשורת גלעד ארדן בבקשה להתאים את הרגולציה למצב הביטחוני הנוכחי. בין השאר דורשות הזכייניות לבטל את דמי הזיכיון שהן משלמות עבור פעילות הרשות השנייה.

לידיעה ב-Themarker

>> בשל מחלוקת על ארוחות בזמן הרמדאן: סודה סטרים פיטרה 60 עובדים פלסטינים
>> כך לא חוסל טרור המנהרות: מכרז משרד הביטחון, הזוכה האלמונית וההון שבוזבז