תמיכה אישית של טכנאי עד הבית מרגע שאתם קונים את הסמארטפון ולמשך שלוש שנים. זה מה שמבטיחה חברת הייסנס שהשיקה בישראל שני סמארטפונים חדשים - Infinity H11 ו-Infinty H12, שתיכף נגיע למפרט שלהם. את הייסנס אתם מכירים אולי מהטלוויזיות ומוצרי המטבח שהם מוכרים כאן, אך החברה מוכרת גם סמארטפונים.

הייסנס הקימה בישראל את ה- Dream Team (כן, כמו קבוצת הכדורסל מהניינטיז, וכמו הרכב עורכי הדין שייצגו את אוג'יי סימספון). בהייסנס מבטיחים שאחרי שאתם קונים את הסמארטפון באתר החברה, נציג שירות יגיע אליכם תוך 3 ימי עסקים לספק לכם אותו. הוא יפעיל לכם אותו, יבצע את כל ההתאמות שצריך, וילמד אתכם מה שצריך לדעת, על פי הבטחת החברה.

סמארטפונים של הייסנס (צילום: אהוד קינן, NEXTER)
הדרים טים של הייסנס | צילום: אהוד קינן, NEXTER

לא מרוצים? בחברה מבטיחים שתוכלו להחזיר את המכשיר תוך שבועיים, כל עוד לא נגרם לו נזק. אגב, דעו לכם שבעסקה מרחוק (הזמנה בטלפון או באינטרנט) גם של מוצרים מתחרים, חייבים לאפשר לכם להחזיר אותו בתנאים מסוימים (לפרטים).

אחרי שקניתם, תוכלו לקבל שירות במוקד טלפוני מצוות הטכנאים בימים ראשון עד חמישי, מ-9:00 בבוקר ועד 16:00 אחרי הצהריים, או שירות עד הבית. מתי? בתקנון כתוב "בימים א'-ו' בכל שעות היום ואף בשעות הערב", אך לא מוגדר באילו שעות ואם ערב זה 17:45 או 21:45. בחברה הסבירו לי בעל פה שרשמית השירות מסתיים ב-20:00 בימות השבוע, וב-14:00 בשישי, אבל הטכנאים יכולים להיות גמישים.

אם המכשיר שלכם מושבת - כלומר לא נדלק או נדלק אבל אי אפשר באמת להשתמש בו, תקבלו שירות עד יום עסקים אחד מהפניה, ואז יגיע טכנאי וינסה לתקן במקום. אם הוא לא יצליח - תקבלו מכשיר חלופי, והטכנאי יקח את שלכם לתיקון במעבדה.

אם סתם יש קלקול, אבל המכשיר לא מושבת - תקבלו טכנאי הביתה תוך שלושה ימי עסקים. המקום היחיד בתקנון שמציין תשלום עבור התיקון הוא החלפת מסך, שתעלה לכם 199 שקלים. כן, זה זול יותר מתיקון של מסכים אחרים. אבל מהמפרט שנמסר, לא ברור איזה מסך מגיע עם המכשיר ואם הוא זהה ברמה שלו למסכים של המתחרים.

לגבי קלקולים אחרים של המכשיר עצמו או נזקים חיצוניים - התקנון לא מפרט על תשלום. כך או כך, תקופת האחריות שהייסנס מציעה היא 3 שנים מיום מכירת המכשיר.

משתלם?

הסמארטפונים שהושקו הם בעלי מפרט ביניים ומטה ולא מדובר במכשירי דגל. הייסנס הבטיחה שבקיץ יושקו מוצרים נוספים. המחירים כרגע הם 1,490 שקלים ל-H11, ו-1,890 שקלים ל-H12. אם תציצו בחנות הקרובה אליכם או באתרי השוואת מחירים כמו זאפ, תראו שמכשירים כמו וואן פלוס 6, סמסונג A9 (ואפילו S8), פוקופון ורדמי נוט 7 טובים יותר, נמכרים באותו טווח מחיר - וחלקם אפילו זולים יותר מהייסנס.

השירות הזה יכול להיות מצוין - ואת איכותו יהיה אפשר לבחון רק כאשר לקוחות יקחו את המכשירים הביתה ויפגשו עם הטכנאים. השירות לכאורה לא עולה לכם כסף, אבל בתכלס אתם משלמים אותו כבר במחיר של הסמארטפון. מדובר בהפרשים של מאות שקלים שהיה אפשר להשקיע בטלפון טוב יותר, או לחלופין - לקנות שני טלפונים זולים יותר ואם אחד יישבר - לעבור לשני.

השאלה האם זה משתלם תלויה מאוד בהאם אתם מסתדרים עם הטלפון, כמה פעמים בשנה אתם פוגשים בטכנאי, והאם הבעיה נפתרת במקום. ושימו לב ויש לא מעט טכנאים ומעבדות שפותרים בעיות במגוון המכשירים האחרים, מאד מהר ומספקים טלפון חלופי. 

ראוי גם לציין שגם וואווי וגם LG הציעו בעבר שירותי תיקונים עד הבית בישראל, אך שניהם לא החזיקו מעמד. בהייסנס מאמינים שהם יצליחו להחזיק את השירות פעיל, בניגוד למתחרים שלהם.

מפרטים

ה-H12 הוא בעל זכרון אחסון של 32 גיגה (עם אופציה להרחבה), זכרון פנימי של 4 גיגה, מסך של 6.19 אינץ' עם רזולוציה HD+, מצלמות של 12 ו-5 מגהפיקסל מאחור (ושל 16 מגהפיקסל לסלפי), וידאו ב-1080p ו-30 פריימים לשניה, ומעבד שהייסנס קוראת לו "עוצמתי" עם 8 ליבות. מה זה אומר? לא הרבה, אבל זה מה שהייסנס מציינת, ושיש לו 8 ליבות - אבל באתר המכירות לא כתוב באיזה דגם מדובר. (לעוד פרטים באתר הייסנס).

ה-H11 הוא בעל זכרון אחסון של 32 גיגה (עם אופציה להרחבה), זכרון פנימי של 3 גיגהבייט, מסך של 6 אינץ', רזולוציה HD+, ומצלמות של 12 מגהפיקסל מאחור, ו-16 למצלמת הסלפי, וידאו ב-1080p ו-30 פריימים לשניה וגם מעבד עצמתי. (לעוד פרטים באתר הייסנס).

המכשירים כוללים זיהוי טביעת אצבע, אך אינם עמידים במים, ואינם כוללים NFC (זה רכיב אלחוטי שמאפשר, במכשירים יקרים יותר, דברים כמו טעינה של הרב-קו).

ה-H12 מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8), ואילו ה-H11 מגיע עם נוגט (7). אלו מערכות הפעלה בגירסאות הקודמות. נוגט, למשל, יצא באוגוסט 2016. המכשירים חדשים שנמכרים היום מגיעים עם אנדרואיד 9, ובעוד כמה חודשים תצא גירסה מספר 10.

זה רגיל שמכשירי ביניים נמצאים קצת אחורה בגירסאות, ולא ייחודי להייסנס. מה שחשוב לדעת בהקשר הזה, הוא שעוד שנתיים-שלוש יתכן שחלק מהאפליקציות פשוט לא יעבדו כי הן ידרשו משהו עדכני יותר.