אין ספק שלגוגל היו כוונות טובות כשהם יצרו את Google Instant. בכל זאת, מדובר באחד המוצרים הטובים שלהם, שמספק שירות יעיל ומהיר לגולש - תוצאות החיפוש מתעדכנות תוך כדי הקלדה, מה שחוסך מאתנו את הצורך ללחוץ על כפתור ה"חפש" או על "אנטר". מקלידים, ותוצאות החיפוש מגיעות באופן מידי; כל מה שנותר הוא ללחוץ עם העכבר על התוצאה המבוקשת.

אבל מה קורה כשהתוצאה המבוקשת כלל לא מגיעה?

אתר טק-קראנץ' עלה על תופעה מעניינת: כאשר מקלידים בחלון החיפוש בגוגל את המילה God, ההמלצות של גוגל מתייחסות כולן לאתרים שאין להם שום קשר ליושב במרומים. תוצאות החיפוש מפנות את הגולש לאתרים שקשורים ל-Go Daddy, חברה לקניית דומיינים, ולמשחק הווידיאו God of War. אלוהים לא נמצא בשום מקום, והדרך היחידה באמת למצוא תוצאות חיפוש שקשורות אליו היא ללחוץ על כפתור החפש.

אין תמונה
מצטערים, אלוהים לא נמצא פה. גוגל אינסטנט בפעולה

אז מה הועיל לנו גוגל אינסטנט? במקרה הזה לא הועיל כלל וכלל. למעשה, רק הזיק. הגולש המבולבל - זה שאולי לא שמע על נפלאות השירות החדש והמהיר של גוגל - לא מבין לאיפה נעלמו תוצאות שקשורות לאלוהים, ולבסוף, אחרי שניות ארוכות (שגוגל מנסה לחסוך לנו), הוא מבין שעליו ללחוץ על חפש בכל מקרה, וכך חזרנו לנקודת ההתחלה לאחר בזבוז זמן אינטרנט יקר.

החיפוש אחרי אלוהים הוא כנראה רק דוגמה אחת לחסרונות שמציע גוגל אינסטנט. אם אתם מתעקשים לסמוך על ההמלצות של ענקית החיפוש, תזכרו שלא תמיד מה שאתם מחפשים הוא מה שגוגל תמצא עבורכם.

>> אקזיט ישראלי שני: גוגל רכשה את "קוויקסי" עבור מיליוני דולרים