ההשקה המוצלחת של מכשיר האייפד מבית אפל הביאה לכך כי במטה החברה של גוגל נכנסו ללחץ ושמועות בדבר השקה קרובה מתוכננת של מכשיר טאבלט מתוצרתה מציפות את הרשת בימים האחרונים. אך האם מישהו בדק את אמיתות השמועות? בדקנו, ואנו מעריכים כי טאבלט מבית גוגל כנראה יהיה, אבל לא בנובמבר הקרוב כפי שמנבאים רוב האתרים שמסתמכים על אותן שמועות.

אין תמונה
הטאבלט החדש של גוגל - צילום המחשה מתוך Geeky Gadgets

הכול התחיל מהכתבה של לי מתאוס באתר Download Squad שרמזה שהטאבלט של גוגל יימכר ב"שישי השחור" ב-26 לנובמבר. רק שמסתבר שמתאוס התוודה מאוחר יותר כי הכתבה התבססה על "השערות טהורות" בלבד, ולא על אף מקור מסמך. אתר engadget - אחד הבלוגים המוכרים בעולם הטכנולוגיה - חשב שההבטחה בכתבה של לי נראתה קצת מוזרה, עשה בדיקה משלו מול מקור אחר המעורה בפרטים, וזה מסר כי כנראה ההשקה תהיה רק לקראת סוף שנת 2011, ולא בנובמבר הקרוב כפי שצוין בכתבה של לי. מה שמוכיח כנראה כי גל השמועות סביב הנושא מבוסס על קרעי תרנגולת ועד שאין הודעה רשמית מגוגל או חשיפה של אב טיפוס אסור להאמין לכלום.

אז מהי האמת? אוספים רמזים מהרשת

התחרות בין אפל לגוגל עסיסית מדי מכדי שנשב על הגדר ואם בודקים את השתלשלות הדברים עד כה, אפשר בכל זאת לחבר תמונה חלקית של האמת סביב הפרשה.

בחודש אפריל השנה דיווח ה New York Times- על כך שאריק שמידט, מנכ"ל גוגל, סיפר במסיבה בלוס אנג'לס לחברים על פיתוחו של טאבלט שיהיה מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד. הוא גם הבטיח כי המכשיר יריץ פלאש בניגוד לאייפד. חודש לאחר מכן בתחילת מאי, הצהיר לואל מק'אדם מנכ"ל חברת ורייזון בפני המגזין היוקרתי Wall Street Journal, כי הוא עובד יחד עם גוגל על פיתוחו של טאבלט שיהיה מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

אז מה יש לנו? שני עיתונים מכובדים, שני ציטוטים של אישים מכובדים ושני מקרים עוקבים חודש אחרי חודש. תוסיפו לזה את ההצהרה של גוגל מאתמול על חנות האפליקציות החדשה לדפדפן הכרום, שהוא הבסיס למערכת ההפעלה עם אותו השם, וכן את ההכרזה על שירות ההדפסות בענן שמתכננת החברה, ותקבלו רמזים עבים למה שמתוכנן בעתיד הקרוב. או בקיצור: גוגל מפתחת טאבלט.

השאלה שעדיין נשארת כמובן היא כמה העתיד הזה קרוב. האם ההשקה תקרה עוד חודשיים או עוד שנה? על כך עדיין אין לנו תשובה, וזה כנראה כבר עניין של אמונה. תזכרו שגוגל היא הבעלים של מנוע החיפוש הגדול בעולם ושחרור טיזרים עוזר לשיווק שלה להעריך את התעניינות הצרכנים, וסביר להניח כי מועד ההשקה הרשמי יקבע סופית רק לאחר שגל השמועות ימצה את עצמו. ולמי שבכל זאת לא יכול בלי שמועות יש לנו עצה קטנה – עדיף תמיד מכשיר אחד ביד מאשר שניים בתקשורת .

>> הקלות הבלתי נסבלת של גוגל: עיתונאים, תפסיקו להיכנס לחיים הפרטיים שלנו!