בני בגין, ארכיון (צילום: חדשות)
בני בגין, ארכיון | צילום: חדשות

משפחת בגין חוזרת לחיים הפוליטיים: חבר הכנסת והשר מטעם הליכוד לשעבר בני בגין הודיע הבוקר כי הוא חוזר לליכוד. בגין אישר את הידיעה, שנחשפה לראשונה בגלי צה"ל, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. בגין אמר כי הוא יתמודד על מקום ברשימת המפלגה בכנסת.

גורמים בליכוד ציינו שבימים האחרונים התנהלו מגעים עם בני בגין על חזרתו לליכוד. מי שתיווך במגעים היה ח"כ ראובן (רובי) ריבלין. בליכוד מברכים על הצטרפותו המחודשת ואומרים כי בגין הוא איש עתיר זכויות, איש עקרונות ויהווה חיזוק משמעותי לליכוד.

בגין יפרוש מתפקידו כראש המכון הגיאולוגי על מנת להתמודד שוב בבחירות.

בגין בן ה-65 החל את דרכו הפוליטית בשנת 1988 כאשר הוצב באחד המקומות הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת וכיהן כחבר כנסת וכחבר בוועדת חוץ וביטחון. הוא נבחר לכנסת פעם נוספת בשנת 1992 ולאחר בחירות 1996 מונה לשר המדע.

ב־16 בינואר 1997, בעקבות החלטת הממשלה לאשר את הסכם חברון, פרש בגין מהממשלה. בעקבות חיכוכים אידאולוגים עם בנימין נתניהו, ראש הליכוד וראש הממשלה, על התהליך המדיני עם הפלסטינים ולאחר אישור הסכם וואי, פרש בגין מהליכוד והקים סיעה חדשה בשם חרות - התנועה הלאומית.

בבחירות לכנסת ה-15 בשנת 1999 התמודדה רשימתו של בגין ברשימה משותפת בשם האיחוד הלאומי עם תקומה ומולדת. בגין החליט לרוץ לראשות הממשלה אולם פרש לפני הבחירות. בשל מספר המנדטים המצומצם שקיבלה מפלגתו בבחירות פרש בגין מהחיים הפוליטים ובשנת 2005 מונה לראש המכון הגאולוגי.