הבחירות בפתח: יו"ר קדימה ציפי לבני החליטה אמש, בתום התייעצויות ארוכות, שלא להציג היום לנשיא המדינה שמעון פרס ממשלה. המשמעות: ישראל הולכת לבחירות כנראה ב-17 בפברואר.

לבני הודיעה שהיא הולכת לנשיא כדי להודיע לו שהיא נכשלה בהרכבת קואליציה וכי יש ללכת לבחירות. בהודעה של מקורביה נאמר כי נמאס לה מהסחטנות של המפלגות.

אבל למעשה, עד הרגע האחרון לבני עוד ניהלה מו"מ ואנשיה הצעידו חברי כנסת ושרים ממפלגות שונות, ביניהם שרי העבודה, בניסיון לגייס את שלושת חברי הכנסת של דגל התורה, שהם חלק מיהדות התורה, בכל זאת לקואליציה.

לבני הייתה מוכנה להעביר לדגל התורה את כל הכספים שהובטחו לש"ס. רק לקראת תשע בערב ואחרי שדיווחנו בחדשות 2 שהתשובה של דגל התורה היא שלילית, הודיעה לבני כי היא הולכת לבחירות. אז נכון שכבר שלשום לבני שקלה את הדבר ברצינות, אבל בסופו של דבר את ההחלטה קיבלו בשבילה.

"ברגע שציפי לבני נוכחה לדעת שהברירה היא בין סחטנות לבין הליכה לבחירות, היא קיבלה החלטה: די לסחטנות - הולכים לבחירות מהירות", אמר יו"ר צוות המו"מ של קדימה לחדשות 2 באינטרנט. "הציבור יבחר בין הפקרות לבין מנהיגות אחראית".

ח"כ גדעון סער ניצל את ההזדמנות שבה לבני בחרה בהחלטה בה מפלגתו רוצה, כדי לתקוף אותה. "האמת היא שקשה מאוד להיכשל במו"מ קואליציוני להקמת ממשלה - אבל לבני הצליחה בכך", אמר.

גם בכירים נוספים בליכוד יצאו נגד לבני ואמרו שהיא הוכיחה חוסר מנהיגות, חוסר יכולת וחוסר ניסיון. "לבני הייתה מוכנה לתת למפלגות כל מה שהן רצו מלבד להצהיר שלא תחלק את ירושלים", אמרו הבכירים. "המו"מ נכשל לא בגלל אלי ישי, רפי איתן או יעקב ליצמן, אלא בגלל לבני". בליכוד הביעו תמיהה כיצד מי שאינה מסוגלת לנהל מו"מ קואליציוני תהיה מסוגלת לנהל מו"מ עם הסורים והפלסטינים.

בש"ס אומרים כי בכל מקרה ש"ס לא תוותר על עקרונותיה בכל ממשלה שתקום. עם זאת בש"ס מאוד לא רגוע מאז סירובם להצטרף לממשלה. יש במפלגה מי שטוענים כי שהשר אלי ישי עשה מחטף וכי הרב עובדיה יוסף לא אמר "לא" מוחלט להצטרפות לממשלה.

שעות לפני שיו"ר ציפי לבני קיבלה את ההחלטה, היא הזמינה לפגישת ייעוץ את האויב המרכזי שלה בתוך מפלגתה - שאול מופז. לבני, שישבה בשעות האחרונות עם רבים מיועציה, ניסתה לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר מבחינתה.