לאחר שהודיע אתמול משרד האוצר כי יעמיד הון וערבויות לעזרתו של שוק ההון הישראלי, הבטיח שר האוצר רוני בר-און אמש בכנס בשדרות כי יימשכו פעולות מסוג זה. "זוהי תוכנית חיונית - והיא צריכה לצאת לדרך" אמר, "ואנו באוצר נמשיך בהפעלת כלים נוספים לפי הצורך".

שר האוצר לא חסך ביקורת על המהומה הפוליטית והשיח הציבורי שנוצר סביב ההתפתחויות הכלכליות. "שקלתי שלא להגיב, אבל השיח הפוליטי עבר כל גבול - ואני מרגיש צורך פעם אחת לשלב בשיח הציבורי את מה שבוער בי כבר תקופה ארוכה", אמר בר-און.

"מוכרים לכם אשליות", טען השר ואמר כי מבטיחים לציבור דברים שמשרד האוצר לא יוכל לשלם. "מוכרים לכם אשליות שאפשר לשפוך עוד ועוד כסף - כאילו אין לכך מחיר, שיש חשבון רק עם ההווה ולא עם העתיד".

הנאום נקטע מספר פעמים

לדבריו של שר האוצר, לא רק שמוכרים לציבור אשליות אלא גם מכניסים בציבור פאניקה ופחדים כחלק מתעמולת הבחירות. "המטרה להיבחר- וכל האמצעים כשרים" אמר והזהיר כי את המחיר הכבד המשק הישראלי והחברה הישראלית ישלמו.

את הנאום קטע אחד הנוכחים בקהל שצעק לעבר השר "אתה לוקח מהילדים שלי את האוכל". גם לאחר שהוצא המפריע מחוץ לאולם המשיכו להישמע קריאות ביניים לעבר שר האוצר.

אבל גם אחרי ובין ההפרעות, המשיך שר האוצר בנאומו. הוא פנה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני: "עופר- זה לא ילך בכוח. לא ילך בהשבתת המשק - כי אתה יודע טוב כמוני שזה אסון". כמו כן, הבטיח בר-און כי ההידברות עם ההסתדרות תימשך אבל הידברות לא תפתור את הכול. "לא אזרה לכם חול בעיניים", אמר והוסיף בנימה פסימית כי "משבר הוא משבר".