ממשיך להיות קשה מצבו של הילד אוראל איזראלוב בן השמונה, שנפצע ביום רביעי שעבר מפגיעת גראד בבאר שבע.

אוראל נפגע בראשו מפגיעת רסיס גראד שנפל בסמוך למכונית בו נסע עם אמו בבאר שבע. הוא מאושפז בבית החולים סורוקה בעיר במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם ללא הכרה, ומאז שנפצע לא חל שינוי במצבו, ועדיין נשקפת סכנה לחייו. עד כה עבר אוראל שני ניתוחים בראשו, ובבית החולים מקווים שיחזור במהרה להכרה וממתינים בתקווה שמצבו ישתפר.

אמו של אוראל, אנג'לה, נמצאת בבית החולים גם בגלל עבודתה כאחות בחדר ניתוח שם. אחיה של אנג'לה ודודו של אוראל, תלמן יבדייב, מספר לחדשות 2 באינטרנט כי היא מאז האירוע בו נפצע בנה, נמצאת האם בסערת רגשות ואינה מוכנה אף לשוחח עם גורמי טיפול רשמיים המוצעים לה מלשכות הרווחה.

מצב הפצועים של צה"ל (צילום: חדשות 2)
חיילים שעדיין מאושפזים בבתי החולים | צילום: חדשות 2

"היא מצילה חיים בחדר ניתוח", מספר תלמן. "אני מתוקף תפקידי כמדריך מציל ילדים מהרחוב. החלק העצוב הוא שאנחנו לא יכולים לעזור בכלום עכשיו לאוראל". עוד מספר תלמן כי "המשפחה על הפנים, אני חזרתי לעבוד היום רק כדי לחזור לשגרה ולא לחשוב על האירוע. אחותי לא רוצה שנהיה שם בבית החולים".

 

51 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

בבתי החולים ברחבי הארץ עדיין מאושפזים 51 פצועים, אזרחים וחיילים. בבית החולים סורוקה מאושפזים 11 חיילים, שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני והשאר במצב קל. בנוסף לחיילים, תשעה פצועים נוספים מאושפזים גם כן בבית החולים. מצבם של שניים מהם בינוני והיתר במצב קל.

מצב הפצועים של צה"ל לאחר מבצע עופרת יצוקה (צילום: חדשות 2)
אזרחים שעדיין מאושפזים בבתי החולים | צילום: חדשות 2

בבית החולים שיבא תל-השומר מאושפזים  13 חיילים. אחד מהחיילים במצב קשה מאוד, שניים במצב קשה, 4 במצב בינוני ו-4 במצב קל. שניים נמצאים בהליכי שיקום. בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים 5 חיילים- 4 במצב בינוני ואחד במצב קל. בבית החולים קפלן ברחובות מאושפז חייל אחד במצב קל ועוד 4 אזרחים- שניים במצב קל ושניים במצב בינוני. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפז עדיין חייל אחד שמצבו בינוני ובבית החולים בלינסון בפתח תקווה מאושפזים 6 חיילים- שניים במצב קשה מאוד, היתר במצב קל עד בינוני.

חלק מהפצועים קיבלו היום ביקור משר הביטחון, אהוד ברק, שהגיע לבלינסון. ברק נפגש עם פצועי צה"ל שנפצעו במהלך הלחימה בעזה. "מחמם את הלב וגם נוסך ביטחון לראות את הפצועים שלנו, את החיוך, את האיתנות והחוסן", אמר ברק. "הבחורים האלה וחברים שלהם, הם שהביאו את המכה לחמאס שהוא עוד לא ראה כמוה, את ההרתעה שמאפשרת לנו עכשיו את הרגיעה ואת המוכנות לכל התפתחות אפשרית".

כוחות צה"ל עוזבים את הרצועה

הלחימה בעזה כל המספרים

פרס מבקר בבלינסון: "מלחמה גדולה - גבורה גדולה"