צרכני המים המינרליים בישראל יצטרכו כנראה להתרגל בימים הקרובים בחזרה למי הברז. חברות "מי עדן" ו"נביעות" עצרו זמנית את שיווק בקבוקי וכדי המים שלהן, בעקבות זיהום שהתגלה במעיינות מהן שואבות החברות את המים. מי עדן הייתה הראשונה לדווח על הבעיה ולעצור את שיווק המוצרים כבר אמש. הבוקר הצטרפה גם נביעות למשבר בשוק המים המינרליים.

ממי עדן נמסר כי כל המוצרים שכבר נמצאים על המדפים נבדקו ונמצאו תקינים, ואין כל חשש לשימוש בהם. למרות זאת, ניתן להסיק כי ציבור הצרכנים מודאג מהעובדה שאתר האינטרנט של החברה קרס הבוקר, שעות ספורות לאחר פרסום ההודעה.

שעות ספרות לאחר שמי עדן הודיעה על הפסקת היצור, התקבלה הודעה דומה גם מחברת "נביעות". "בשל שינוי זמני באיכות המים במעין עין זהב, כתוצאה מהגשמים האחרונים, הפסקנו את השאיבה מהמעין ואת ייצור הבקבוקים והכדים", נמסר בהודעה רשמית של החברה. "חשוב לציין, כי כל מוצרי נביעות הנמצאים בשוק שווקו לאחר שעמדו בכל בדיקות האיכות והם ראויים ובטוחים לשימוש".

בחברת נביעות מבצעים 150 בדיקות יומיות כדי להבטיח מוצרים באיכות גבוהה. בנוסף לבדיקות המתבצעות על ידי החברה, היא מבוקרת על ידי גורמים חיצוניים מוסמכים ועומדת בתקני האיכות מחמירים.  

נציגת השירות מנסה להרגיע

"אנחנו ממשיכים לבצע בדיקות איכות יומיות עד שתוצאות הבדיקות יתייצבו ויתאימו לסטנדרטים האיכותיים על פיהם אנו עובדים", אמרו בנביעות. "זאת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ומקורות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמת ללקוחותינו ונפעל להשלים את המלאי החסר ברגע שיתאפשר".

התקשרנו הבוקר למוקד שירות הלקוחות של מי עדן. הודעה מוקלטת מדווחת מיד בתחילת השיחה כי "בימים הקרובים ייתכנו שיבושים באספקה ללקוחותינו". ליאת, נציגת שירות הלקוחות, הסבירה בפירוט את המצב. "הייתה סטייה קלה באיכות של המים", אמרה. "מה שאתה שותה בבית ויש במדפים הוא בסדר גמור".

נציגת שירות הלקוחות הדגישה שוב ושוב שאין מה לדאוג. "מה שלא תקין אנחנו לא מציעים לכם", אמרה. "לא תקין אנחנו לא מציעים. בימים הקרובים אנחנו לא מספקים בכלל".

בדיקה מדי שעה

אפילו במים תקבלו קנסות (צילום: נביעות)
גם נביעות מפסיקים לייצר מים | צילום: נביעות

ברגע שאותרה התקלה, אומרים בחברת מי עדן , נעצר הייצור. "כל מוצרי מי עדן המוגמרים, בבקבוקים ובכדים, הנמצאים ברשתות השיווק או בבתי המנויים הינם תקינים לחלוטין ועברו את כל מערך בקרת האיכות הקפדנית של החברה", הדגישו בחברה.

מי עדן בודקת את איכות מי המעיין מדי שעה במעבדת המפעל, ופעם ביום במעבדה חיצונית, כאשר בכל נקודת זמן נלקחות מספר דגימות. בבדיקות שערכה החברה בסוף השבוע התגלה חוסר עקביות בתוצאות. מרבית הבדיקות נמצאו תקינות ומספר מצומצם נמצא בסטייה קלה מהתקן.

הודעה יזומה של החברה נכתב כי "בשל חוסר עקביות בתוצאות בדיקות המים השגרתיות באיגום המעיין, שהתקבלו בימים האחרונים, החליטה מי עדן באופן יזום להשהות את פעילות המילוי של מוצריה ולפעול במהירות לבדיקת הנושא, בתיאום עם משרד הבריאות וגורמים מקצועיים נוספים".

סחף מסוכן?

על פי חוות דעת שהתקבלה בחברה ייתכן כי הסטייה נובעת מהגשמים האחרונים שיצרו סחף ששינה את האיזון הטבעי בסביבת המעיין, דבר שגרם לשינוי בתוצאות הדגימות.

ממי עדן נמסר כי כל המוצרים שמי עדן הוציאה או תוציא לשיווק נבדקו על פי נהלי איכות מחמירים שכוללים בדיקות מיקרוביאליות ופיזיקאליות שנמשכות 48 שעות. מהחברה נמסר כי "מי עדן מוציאה משערי המפעל רק מוצרים שעברו את בקרת האיכות הקפדנית ונמצאו תקינים גם 48 שעות לאחר הייצור".

בחברה פועלים כעת בשיתוף עם משרד הבריאות והידרולוגים בסביבת המעיין לבדיקת הנושא. מהחברה נמסר כי היא מתנצלת על השיבושים הצפויים באספקת מי עדן בימים הקרובים, ותמשיך לפעול להבטחת איכות מוצריה. "אנו מקווים כי במהרה נחזור לספק את המים המינרליים הטבעיים האיכותיים בישראל".

מידע נוסף בנושא ניתן לקבל באתר החברה http://www.meyeden.co.il/ כמו כן יעמוד שירות הלקוחות של מי עדן לרשות הצרכנים בטלפון 5335*.

תזכורת: היסטריית הליסטריה של מוצרי מעדנות