הליכוד: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ימליץ לנשיא המדינה, שמעון פרס, על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

זמן קצר לאחר פרסום תוצאות המדגמים המנבאות לקדימה ניצחון זעום בהפרש של שני מנדטים בלבד על הליכוד, החל יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו לשוחח עם כל ראשי מפלגות הימין, ככל הנראה בניסיון , לוודא שהם ימליצו עליו בפני נשיא המדינה, כמי שירכיב את הממשלה הבאה. מהליכוד נמסר הערב: ליברמן יתמוך בנתניהו.

 מפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי כבר עם נתניהו, וימליצו עליו בפני נשיא המדינה. נתניהו שוחח כבר הערב עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שזוכה ב-15 מנדטים, לפי המדגמים, ועם יהדות התורה. ההערכה שמסתמנת כעת היא: ליברמן יודיע מחר על תמיכה בנתניהו וכך להביא אותו לסף 64 המנדטים. אם מהלך זה ייצא אל הפועל, בסופו של דבר, ייתכן ופרס יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, ותקום ממשלת ימין. ליברמן עצמו, עדיין לא אישר את המידע.

יו"ר סיעת הליכוד, גדעון סער אמר הערב כי בעקבות שיחתם הערב, מחר ביבי וליברמן יפגשו. "אני מקווה שהוא ימליץ לנשיא המדינה על נתניהו להרכיב את הממשלה. כמי שהיה בארבעה משאים ומתנים קואליציוניים, הדברים שמשותפים בין המפלגות האלו יובילו בסופו של דבר לשיתוף פעולה קואליציוני, ישראל ביתנו היא שותפה טבעית שלנו".

מי ירכיב את הממשלה הבאה?

התוצאות הצמודות בין קדימה והליכוד, לפי מדגם חדשות 2, וחלוקת הגושים שנותנת יתרון משמעותי לגוש הימין מעלות את השאלה מי בסופו של דבר ירכיב את הממשלה הבאה: ציפי לבני או בנימין נתניהו?

לפי מדגם חדשות 2 שערכה ד"ר מינה צמח ממכון דחף עולה כי ציפי לבני מנצחת את בנימין נתניהו וזוכה ב-29 מנדטים, לעומת 27 של הליכוד. עוד עולה מהמדגם כי גוש הימין זוכה ב-64 מנדטים, וגוש השמאל זוכה ב- 56 מנדטים בלבד. במקרה כזה, שהפער בין קדימה לליכוד הוא זעום, והפער בין הגושים גדול יחסית, לא ברור על מי יטיל נשיא המדינה, שמעון פרס, את מלאכת הרכבת הממשלה.

 יש להדגיש כי הפער קטן, ועלול להשתנות במהלך הלילה. השאלה שתשאל היא למי יש סיכוי גדול יותר להרכיב את הממשלה, ועל מי ימליצו יותר חברי כנסת.