אדם אחד, בסופו של דבר, יכריע איך תיראה הממשלה הבאה - נשיא המדינה שמעון פרס. הוא צריך לנסות לפתור את הפלונטר הפוליטי שנוצר בבחירות כששתי מפלגות מכריזות על עצמן כמנצחות וגוש הימין גדול מזה של השמאל. אז על מי יטיל שמעון פרס את המשימה? מקורביו מעריכים כי המשימה תוטל על בנימין נתניהו.

להערכת המקורבים לנשיא, הסיעות שימליצו לנשיא על יו"ר הליכוד כמרכיב ממשלה ישיגו רוב של 61 חברי כנסת. בעקבות זאת יטיל פרס את המשימה על נתניהו ולא על לבני, שמובילה עליו במנדט. פרס, מעריכים המקורבים, יפציר בנתניהו להקים ממשלת אחדות לאומית.

עם זאת איילת פריש, דוברת בית הנשיא, הבהירה הערב כי הנשיא החליט לחכות עם החלטתו עד להכרזה הרשמית על תוצאות הבחירות ביום רביעי. "עד אז הוא גזר על עצמו שתיקה והוא לא מתכוון להתעסק בזה", אמרה.

לדברי פריש, בשבוע הבא יזמן אליו פרס את נציגי המפלגות להתייעצויות. "הוא נחרץ", אמרה פריש". "גם אם לוחשים לאוזניו הוא אומר מפורשות: 'אני לא מתעסק בזה ואני הולך לעשות הליך דמוקרטי תקין. אמון הציבור חשוב לי'".

אובמה מתעניין

ועד שייפגש עם המפלגות, הנשיא קיבל הערב שיחת טלפון מנשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אני רוצה לברך את ישראל ואותך על בחירות מוצלחות ועל הדוגמה הדמוקרטית אותה הפגנתם", אמר אובמה לפרס.

אובמה ביקש לדעת מה המשך התהליך של הרכבת ממשלה בישראל וקיבל שיעור מלא באזרחות מפרס. הנשיא אמר לאובמה כי הוא ממתין לקבלת התוצאות הרשמיות, שיתפרסמו רק בשבוע הבא, ולאחר מכן הוא יפתח בסבב התייעצויות עם סיעות הכנסת.

אובמה אמר לנשיא פרס: "אני בטוח שישראל תהנה מניסיונך ומחוכמתך בתהליך הזה, ואני מאחל לך הצלחה מלאה ומצפה לראותך בהקדם." פרס השיב לאובמה כי לאחר שנבחר, השמחה בישראל הייתה גדולה ובחירתו מהווה אירוע היסטורי רב חשיבות.

בחירות 2009: סיקור מיוחד

נתניהו בסיעת הליכוד: "רוטציה לא באה בחשבון"

מי אמר שלא היה עימות בחירות?

כל תוצאות האמת המעודכנות

ליברמן מחזיק את כל הקלפים

שני המועמדים הכריזו: ניצחנו

המפסידות הגדולות בבחירות