יושב ראש מפלגת העבודה לשעבר עמיר פרץ הודיע הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס כי בכוונתו להתמודד פעם נוספת על תפקיד יושב ראש המפלגה, ומבהיר כי אהוד ברק צריך להתפטר מתפקידו.

"אני אתמודד שוב", אמר פרץ. "אני היושב ראש היחידי של מפלגת העבודה מאז ומעולם שהתמודד בבחירות הכלליות, הביא תוצאות של 19 מנדטים והשאיר את התוצאה לאחרים כדי שישתמשו בה. השנה בה אני הייתי בראש המפלגה היתה השנה החברתית ביותר שהחיתה אי פעם".

לדברי פרץ, בשל תוצאות הבחירות לכנסת, בהן השיגה העבודה בהנהגתו של ברק 13 מנדטים בלבד, יש לקבוע בהקדם תאריך לבחירות פנימיות במפלגה. "לא באתי לכאן כדי להדיח את ברק", הוא אומר. "אם אני הייתי משיג 13 מנדטים יש להניח שהייתי מסיק מסקנות אישיות. הייתי מתפטר, או שהיו דואגים להראות לי את הדרך החוצה".

"אחד הרגעים העצובים שיכולים ללוות איש ציבור זה ההתרסקות של הרעיון", אמר פרץ על התרסקותה של העבודה בבחירות. "קרה פה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. אחת הבעיות היא שמי שחשב ששר ביטחון זה מסר כדי להביא תקווה - טעה. הצלחות צבאיות נזקפות לזכות לובשי המדים".

לדברי פרץ העבודה צריכה לעשות חשבון נפש ערכי. "אני הולך לדרוש שיוקם צוות משותף שינהיג את המפלגה ויטפל במשבר", אמר. "ברק לא יוכל לנהל יותר את המפלגה לבד. הוא קיבל כיושב ראש את הגיבוי הכי גדול שהוא יכל לקבל. אתם יכולים לתאר מה היה קורה אילו עמיר פרץ היה עכשיו יו"ר המפלגה?".

"העבודה צריכה ללכת לאופוזיציה"

"ברק יצטרך לשנות את גישתו, ללא גמגומים, ולהחליט שמפלגת העבודה הולכת לאופוזיציה", אמר פרץ. "אני חושב שהעבודה צריכה חד-משמעית להודיע שהיא תתמוך מבחוץ, גם אם קדימה ינהלו את המדינה". לדברי פרץ, ברק נלחם כדי להפיל את ממשלתו של אולמרט ובמקום הוא יקבל ממשלה ימנית, "ממשלת כהנא", כהגדרתו.

נתניהו וברק ילבנו את המחלוקות? (צילום: חדשות 2)
יו"ר העבודה אהוד ברק | צילום: חדשות 2

אחת הסיבות לכישלון של אהוד ברק בבחירות, לדבריו של פרץ, היא אישיותו. "דרכו של ברק כנראה לא ניתנת לשיווק לציבור. וגם אישיותו", אמר. "הכל קשור. אני הצלתי את המפלגה הזאת, ידעתי שהיא עומדת להתמוטט. אבל אנשים לא רצו את ההנהגה של ברק ואת הדרך. אפשר להגיד עלי הרבה דברים, אבל כשאני הנהגתי את מפלגת העבודה, האג'נדה החברתית הייתה חשובה".

פרץ התייחס גם לאחריותו לתוצאות מלחמת לבנון השנייה. "שילמתי מחיר יקר אבל ישראל נצלה", אמר. "אילו אני לא הייתי שר הביטחון אשכנזי לא היה רמטכ"ל. אני מסוגל להחזיר לעבודה את ערכיה, להגיע לאוכלוסיות שאף אחד אחר לא יכול להגיע אליהן, וזה מה שמפלגת העבודה זקוקה. אני אלך לברק, אציע לו שיתוף פעולה לשיקום המפלגה".

בלשכת ברק אמרו לחדשות 2 באינטרנט כי בשלב זה אין בכוונתם להגיב לדברי פרץ.