לראשונה מאז היוודע תוצאות הבחירות לכנסת התייחס הבוקר נשיא המדינה שמעון פרס לסוגיית הרכבת הממשלה. "אתחשב ברחשי העם ואפעל ביושר ולפי חוק", אמר בדברים שנשא בפני 900 תלמידים בבאר שבע. "העם אמר לי להתחשב בבחירות, וזאת אעשה. "העם לא אמר לי לכפות משהו". אחליט רק אחרי שאשמע את כל המועמדים וההמלצה שלהם".

הנשיא הדגיש כי יגיע להחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה רק לאחר שיוגשו לו באופן רשמי התוצאות של הבחירות, ביום רביעי בשעה 18:00, ולאחר שישמע את המלצות ראשי המפלגות. "עד אז אני מהסס לשוחח על הדברים, אפילו עם עצמי, כי אני חושש שיודלף לעיתונות", אמר הנשיא בבדיחות הדעת.

ביום רביעי בערב צפוי פרס לפתוח בשיחות התייעצות עם נציגי הסיעות על הרכבת הממשלה. בסיום ההתייעצויות יחליט: ציפי לבני או בנימין נתניהו. להערכת המקורבים לנשיא, הסיעות שימליצו לנשיא על יו"ר הליכוד כמרכיב ממשלה ישיגו רוב של 61 חברי כנסת. בעקבות זאת יטיל פרס את המשימה על נתניהו ולא על לבני, שמובילה עליו במנדט. פרס, מעריכים המקורבים, יפציר בנתניהו להקים ממשלת אחדות לאומית.

נשיא המדינה דיבר עם התלמידים גם על מערכת החינוך. "אני חושב שהמורים טועים כשהם קמצנים בציונים שלהם", אמר הנשיא. "אני חושב שתפקיד הציון הוא לעודד ולא לסכן. תן ציונים טובים, תעודד את האדם, הוא זקוק לזה".