"מרצ - התנועה החדשה" הציגה הערב את הרשימה החדשה שלה לבחירות הקרובות, לאחר הפריימריז במרצ ולאחר ההחלטה על הליכה לדרך משותפת עם תנועת השמאל החדשה. חיים אורון מציג רשימה נשית וצעירה.

בתנועה החדשה והמשולבת יתברגו שלושה אנשים מהרשימה החדשה ברשימה שמתפקדי מרצ בחרו בפריימריז. הכניסה הגבוהה ואולי המפתיעה מכולן שייכת לניצן הורוביץ, איש הטלוויזיה הוותיק שמוטס היישר למקום השלישי ברשימה. "אני רואה כבוד גדול וזכות גדולה להצטרף לתנועה החדשה", אמר הורוביץ במסיבת עיתונאים בה הוצגה הרשימה.

הורוביץ: "לוותר על הטלוויזיה - לא החלטה קלה"

"זאת לא הייתה החלטה קלה לוותר על הטלוויזיה, אבל חשתי שיש כאן הזדמנות לקחת את העניין הסביבתי שכל כך יקר לי ולעלות שלב", הוסיף. "אני רוחש כבוד והערכה לחברים במרצ, אני חושב שיש כאן נבחרת מצוינת ואני רוצה ללמוד מהם ולשאוב מחוכמתם ולעשות דברים ביחד".

בעקבות השינוי, נדחקה ח"כ זהבה גלאון למקום הרביעי ברשימה. עו"ד טליה ששון, יוצרת "דוח טליה ששון" השנתי על מצב המאחזים הבלתי-חוקיים בשטחים, נכנסה למקום ה-7 ברשימה. "הגעתי למסקנה שהדרך המרכזית לשנות היא דרך פוליטית", אמרה. "אני חושבת שמן הראוי לפנות לדור הצעיר, להביא לשינוי. צפויות למדינה שלנו סכנות, ולאו דווקא אלה שבאות מאירן ואני חושבת שצריך לעשות כל מה שניתן, כדי לנסות ולהביא לעתיד טוב יותר".

צלי רשף: נהיה אחת משלוש המפלגות הגדולות

הח"כ לשעבר מטעם העבודה, צלי רשף, הוא המצטרף האחרון לעשירייה הראשונה של הרשימה מטעם תנועת השמאל החדשה. רשף, במקום ה-9, אמר "אני מאמין שנוכל להפוך לאחת משלוש המפלגות הגדולות".

מצטרפת נוספת, הפעם למקום ה-12, מטעם התנועה החדשה היא איבתיסאם מראענה, שהודתה כי היא מודעת לכך שמיקומה אינו ריאלי לכנסת הקרובה. "אני באה מתחום הקולנוע, מעולם לא התביישתי לזעוק את זעקתם של נשים, ערביות ויהודיות כאחת. לא ריאלי שביבי ישתלט על המדינה, או ברק או קדימה".