אביגדור ליברמן, ארכיון (צילום: GETTYIMAGE)
על מי ימליץ ליברמן? | צילום: GETTYIMAGE

איש המפתח בדרך להקמת ממשלה חדשה, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נוסע לחופשה של כמה ימים בחו"ל ויודיע על העדפתו הקואליציונית רק בשבוע הבא.

"עמדתנו כבר ברורה ואני יודע בדיוק מה אני הולך להגיד לנשיא שמעון פרס", אמר הבוקר ליברמן בראיון לקול ישראל. "בשביל לדעת על מי נמליץ, נמתין עוד שישה ימים", הוסיף ליברמן, "אני חושב שזה מוקדם מדי ואין טעם לומר במי אנחנו תומכים. נפגשתי גם עם לבני וגם עם נתניהו ועם אנשים נוספים במערכת הפוליטית, אבל עמדתי כבר ברורה ומגובשת. כשנהיה אצל הנשיא נגיד דברים מאוד ברורים".

בתגובה לידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון "הארץ", לפיה צפוי נתניהו להעניק לליברמן את תיק האוצר בתמורה לתמיכתו בממשלה בראשותו, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "לא העלינו שום דרישות לתיקים".

לבני ונתניהו בסבב פגישות

אתמול נועד ליברמן בנפרד עם לבני ונתניהו, שניהם דיווחו על פגישות טובות. נתניהו נפגש גם עם אלי ישי ועם יעקב ליצמן מיהדות התורה. בישיבת הסיעה הבהיר יו"ר הליכוד שאין לו כל כוונה להסכים לרוטציה עם לבני. לכתבתנו רינה מצליח אמר נתניהו, כי תחילה יצרף את כל שותפיו הקואליציוניים ואחרי ששמעון פרס יטיל עליו את הקמת הממשלה יזמין אליו את קדימה והעבודה.

יו"ר הליכוד נתניהו ימשיך היום במגעים עם המפלגות השונות, והוא צפוי להיפגש היום עם ראשי "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי". לבני, מצידה, תמשיך היום בנסיונות "לפורר" את תמיכת הרוב במועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה. במסגרת זו, תיפגש לבני עם ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, להתייעצויות באשר להמשך דרכה של קדימה.

על פי ההערכות, נתניהו יציע ללבני שורה ארוכה של תפקידי שרים, סגני שרים וראשי ועדות, כולל ככל הנראה תיקי החוץ והביטחון, על מנת לנסות ולצרף אותה לממשלתו ולהימנע ממשלת ימין צרה. יחד עם זאת, גורמים בקדימה אמרו אמש כי על לבני להימנע מלקבל את תנאיו של נתניהו ו"ללכת בראש מורם לאופוזיציה", כדי להילחם משם ולהפיל את ממשלת הימין של נתניהו.

בחירות 2009 - סיקור מיוחד:

מקורבים לנשיא המדינה: "מסתמן שפרס יבחר בנתניהו"

ראובן אדלר: אחרי המלחמה הבנו שיש לציפי לבני סיכוי

נתניהו בסיעת הליכוד: "ארכיב ממשלה - רוטציה לא באה בחשבון"

ליברמן: רוצים ממשלת ימין, לא פוסלים אף אחד