ראש הממשלה - בקרוב ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, פתח היום את ישיבת הממשלה בקריאה נרגשת מתמיד: "אני פונה לכל אזרחי המדינה ואומר להם לכו להצביע, לכו להצביע! אין דרך זולת ההצבעה במשטר דמוקרטי, כדי להשפיע על אופיו ודמותו של הממשל שיעצב את גורל המדינה בשנים הקרובות".

בחורף 2002 פתח את המסורת הזו אריאל שרון, אז ראש הליכוד וראש הממשלה. גורלו הפוליטי של שרון היה אז תלוי באותם פתקים, זו אולי הסיבה שגם הפודיום חטף חבטות בזמן קריאת הקרב "לכו להצביע! אני קורא לכם ללכת לאזרחים ולהגיד להם שילכו להצביע!".  

קריאתו הנרגשת של שרון הפכה לאחד הציטוטים החביבים על התקשורת והעיתונאים, אבל לא רק עלינו - ברק , ביבי , לבני, הנשיא בוש ואפילו הנשיא אובמה השתמשו באותן המילים " לכו להצביע! לכו ממשו את זכותכם הדמוקרטית!". 

כאן המקום להזכיר קריאה דומה, שגם היא עלתה בשמה של הדמוקרטיה. "לכו להצביע", אמר ריצ'רד גיר לתושביה הפלסטינים של רצועת עזה , הוא אפילו הוסיף משפט משעשע בערבית במבטא אמריקני. אנשי החמאס שמעו את ריצ'רד ויצאו להצביע, אבל השחקן המפורסם לא חזר לרצועה אחרי הבחירות. כנראה שמסוכן שם.

גם אולמרט לא ייקח חלק בכנסת הבאה, לכן אולי הקריאה שלו לא נעשית מעל במת הנואמים או להמוני המצביעים הפוטנציאלים. ראש הממשלה היוצא אמר את הדברים בשקט, בזמן שחברי הקבינט מסתודדים ביניהם על התשדירים של אתמול והתכניות למחר. אולמרט סיים באיחולים: שיהיה לכולנו השבוע במיוחד לממשלת ישראל, אבל יותר מלממשלת ישראל, לעם ישראל כולו - שבוע טוב, שבוע מוצלח, שבוע של הישגים, שבוע של אחריות ותבונה".

בדבריו בפתח הישיבה התייחס אולמרט גם לבחירות המתקרבות. "אני יודע שמערכות בחירות מטבען מותירות משקעים, ובימים האחרונים מגיעה רמת ההכפשות ההדדיות לסביבה לא ראויה", נזף ראש הממשלה. "בכלל, מערכת הבחירות הנוכחית מתאפיינת בהרבה מאוד דיבורים ודיונים על נושאים שלצערי לא תמיד הם העיקר".

אולמרט הוסיף: "לאחר הבחירות יהיה צורך להפעיל את כל הכוחות הפוליטיים, לוותר על אגו, משקעים ואינטרסים פוליטיים צרים ולטפל בנושאים הבוערים הדורשים תשומת לב עילאית".