אתם יכולים להרוויח כסף מהבחירות (צילום: רויטרס)
הצבעה ידנית בקלפי, ארכיון | צילום: רויטרס

בקדימה לומדים מטעויות: הבוקר מסתמן כי במפלגה יקיימו את הפריימריז שלהם, בשבוע הבא, באופן ידני ולא ממוחשב. לאחר הדחייה של הפריימריז בעבודה והאי-ודאות שעדיין שולטת בפריימריז בליכוד, נראה שאין החלטה טובה מזו.

ההצבעה בבחירות המקדימות לליכוד התעכבה לאורך כל היום, לאחר שהתגלה כי ההצבעה הממוחשבת אורכת זמן רב וכי היא מסובכת מדי, בעיקר לציבור המתפקדים הוותיקים. כך נוצרו תורי ענק מהבוקר, שנמשכים גם בשעה זו, ובעקבות כך הוחלט בוועדת הבחירות ובליכוד לעכב את סגירת הקלפיות בשעתיים, עד אחת בלילה.

גם במפלגת העבודה סבלו מבעיית מחשוב, קשה אף יותר מהבעיות בליכוד. הפריימריז שם נדחו ביומיים, לאחר שורה של תקלות חמורות במערכת ההצבעה הממוחשבת של הבחירות שמנעו את ההצבעה מבוחרים רבים.

מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, התנצל בפני המצביעים והמתמודדים. למרות הקריאות להתפטרותו, כבל לא לקח אחריות והטיל אשמה על חברת המחשבים. "במשך למעלה מחודש וחצי בדקנו את המערכת והוכח שהיא עומדת בעומס", אמר כבל. "אני מתנצל בשם ועדת הבחירות בפני המצביעים והמתמודדים, אבל עדיף לגדוע הליף פגום מאשר שייגרם עוול למתמודדים". כבל הוסיף כי הוחלט להקים ועדת בדיקה בעקבות האירוע.

יו"ר הוועדה לענייני מפלגה בקדימה, ח"כ צחי הנגבי אישר הערב לחדשות 2 באינטרנט כי הנחה את חברי ועדת הבחירות לעבור לבחירות באופן ידני. הנגבי גם ציין כי "ההחלטה הגיעה אך ורק בעקבות מה שקרה בעבודה ובליכוד ולא בגלל סיבה אחרת, עסקית או טכנולוגית".

גורמים בקדימה מסרו כי מחר תתכנס ישיבה בראשות מנכ"ל המפלגה, משה שחורי ויו"ר ועדת הבחירות בקדימה, השופט בדימוס דן ארבל עם נציגות הוועדה לענייני מפלגות. הפגישה נקבעה מראש, בטרם היוודע תהליך הבחירות שהתקיים היום בליכוד.