מחר, עם סגירת הקלפיות ב-22:00, יגיעו לאולפן חדשות 2 תוצאות מדגם הבחירות, בהובלת ד"ר מינה צמח, הסוקרת הוותיקה שעומדת בראש מכון "דחף". מה אתם יכולים לעשות כדי לתרום למדגם?

ביציאה בחלק מהקלפיות, לאחר ההצבעה, תמתין קלפי המדגם של חדשות 2 ומינה צמח. כל מה שעליכם לעשות הוא את אותו תהליך בדיוק כמו בהצבעה הרגילה - בלי תור ובלי תעודת זהות. התנאים הם אותם תנאים - חשאיות מלאה, מאחורי פרגוד. בפנים יחכו אותם פתקים ואותה קופסה, אתם רק צריכים לשים שם את אותו הפתק.

"אני קוראת לציבור הרחב לשתף פעולה עם המדגם", אמרה הערב ד"ר צמח, לקראת המשדר המיוחד מחר. "הניסיון מראה שמדגם מסוג זה אמין מאוד ואנשים לא נוטים לרמות או לשקר - אלא לשים את אותו פתק שהם שמו לפני רגע בקלפי".

מתלבטים, לא מה שחשבתם

ד"ר צמח ניסתה גם להסביר את הנתון המדאיג אולי ביותר במערכת הבחירות הזו, שיעור המתלבטים - שעוד לא יודעים למי או אם בכלל בכוונתם להצביע. "בניגוד למה שחושבים", אמרה צמח, "כמות המתלבטים די דומה למה שהיה בבחירות קודמות".

"הסקרים של יום שישי, ואנחנו גם עשינו סקרים אתמול והיום אבל עוד לא מפרסמים אותם, מתייחסים לאלה שאומרים רק שבטוח יבואו להצביע", אמרה. "בקרב אלה, המתלבטים הם פחות מ-10%".

מחר, יום הבחירות, כאן בחדשות 2 באינטרנט נלווה אתכם עם כל העדכונים והדיווחים השוטפים, מהבוקר ועד לקבלת תוצאות האמת.