בכנס בנושא חינוך שארגנה אוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם עמותת "הכול חינוך" נאמו היום שלושת המועמדים המובילים לראשות הממשלה היום. את הטקס הנחה מר טלוויזיה, חיים יבין ובקהל ישבו אנשי חינוך רבים ואנשי עסקים התומכים בנושא, כמו התעשיין דב לאוטמן שנשא דברים בזכות החינוך, ומנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, שחברתו סיפקה את החסות לאירוע. כל הנאומים הועברו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

ח"כ בנימין נתניהו התחייב כי יפעל להחזיר תוך עשר שנים את ילדי ישראל למקום גבוה במיוחד, ב"עשירייה הפותחת" של ילדי העולם. נתניהו הבטיח בהמשך, "שנה אקדמית חינם לחיילים הקרביים על מנת לקדם ולעודד את הלימודים האקדמיים".

נאומו של נתניהו נקטע, כאשר מספר פעילים מן העבודה הרימו שלטים וקראו לעברו להגיע להתעמת. "למה אתה מסרב לעימות?", הם קראו. נתניהו, שנשאר כל העת בפנים קפואות, הגיב בקצרה: "יש כאן עוד שתולים בקהל לפני שנמשיך?".

כל המועמדים הסכימו כי החינוך ניצב בראש סולם העדיפויות של כולם, וכי יש לתקצב בהתאם את שכר המורים ולהפוך את מקצוע ההוראה למקצוע יוקרתי ומשתלם כלכלית. פוליטיקה כמעט ולא דוברה בכינוס, אולי למעט תזכורת של השרה לבני כי "שר חינוך מטעמי לא יהיה ממפלגה סקטוריאלית, במיוחד לא ש"ס". עוד הזכירה השרה לבני את נושא התעודות המקצועיות, "כיצד הפך הנושא העיוני לתחום היוקרתי?", אמרה. "יש להחזיר את התעודות המקצועיות והטכנולוגיות."

יו"ר העבודה, אהוד ברק, כמו המועמדים האחרים, דיבר רבות על תחום החינוך ועד כמה הוא יטפל ברמה הפרטנית בתחום. "כבר הצהרתי בעבר על חלומי הרטוב להיות ראש ממשלה ושר חינוך. אני מעריך שאהיה ראש ממשלה ואתן גיבוי מלא לשר החינוך שאמנה".

הערב ננעל כאשר כל המועמדים סימנו את ה"וי" על מחויבותם לחינוך, כעת נותר לראות מי יהיה שר החינוך הבא במדינת ישראל, שימונה על ידי אחד משלושתם.