_OBJ

"זכינו באמון הציבור ואנחנו נרכיב את הממשלה"- כך אמרה הערב יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני בנאום ניצחון. "אני פונה לנתניהו: הצעתי לך להצטרף לממשלת אחדות בראשותי. נותר לכבד את בחירות אזרחי ישראל ולהצטרף לממשלת אחדות בראשותנו".

"זכינו היום באמון הציבור, זוהי שעת רצון", הוסיפה לבני. "אנשים נתנו אמונם בקדימה, ואלה התוצאות הברורות של הערב הזה. דרכה של קדימה איננה דרך הפלגנות, אלא אחדות. אנחנו מייצגים מכנה משותף של החברה הישראלית. העם בחר קדימה. לא יהיה מישהו שימנע מהבוחרים בישראל את רצונם. לא יהיה!".

לבני החלה לסלול את דרכה למשא ומתן קואליציוני: "קדימה שינתה את פני הפוליטיקה בישראל: מרכז עם אידיאולוגיה משותפת, אבל היום אני שומעת קולות על מחנות. אני נכנסתי לפוליטיקה כשהיו מחנות שנלחמו בניהם, והיום אני שומעת את המילים מחנה לאומי", אמרה יו"ר קדימה.

 "אני רוצה לומר שארץ ישראל לא שייכת לימין כפי שהשלום לא שייך לשמאל, כפי שהעניין הלאומי אינו מונופול של מחנה זה או אחר גם אם זה שמרת מישהו פוליטי. אנחנו בקדימה מחויבים לכל הערכים הללו, ומפלגות אחרות יכולות להצטרף אלינו".

_OBJ

 נתניהו: אעמוד בראש הממשלה הבאה

כשהמוני תומכיו מקבלים אותו בשמחה ובקריאות " או אה מי זה בא ראש הממשלה הבא" עלה יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לשאת נאום והזמין את כל חבריו למפלגה לעמוד לצידו על הבמה. למרות שמדגם חדשות 2 מראה כי נתניהו עומד במקום השני עם 27 מנדטים, נתניהו הבטיח כי הוא יהיה זה שירכיב את הממשלה ואמר "בעזרת השם אעמוד בראש הממשלה הבאה".

"אנחנו עדיין לא יודעים ידידיי את תוצאות האמת, אבל גם אם הן חוזות בדיוק את התוצאות הסופיות אין שום ספק לגבי המסקנה העולה מהם. העם בישראל אמר את דברו באופן חד וברור, המחנה הלאומי בראשות הליכוד זכה ביתרון מובהק. השאלה איננה מה אמרו הסקרים השאלה היא מה אומרת המציאות.

נתניהו מתגאה בכך שכנסת היוצאת היו למחנה הלאומי רק 50 מנדטים וכי היום הפך המחנה הלאומי לרוב מוחלט בכנסת. "אין ספק לגבי הנסיקה של התנועה שלנו. בכנסת הקודמת העם בחר אותנו לאופוזיציה ונתן לנו רק 12 מנדטים, בכנסת הזו הליכוד נסק מעלה ויותר משהכפיל את כוחו, יותר מכל מפלגה אחרת והשילוב של העלייה של המחנה הלאומי והליכוד יש להם משמעות אחת. העם רוצה שינוי הדרך שלנו ניצחה".

_OBJ

"מחר אתחיל בשיחות להרכבת ממשלה"

יו"ר הליכוד מאמין שממשלה בראשותו תביא את השינוי שלדעתו נחוץ למדינה ומבטיח להתמודד עם אתגרים לא קלים, אתגרים קשים מאוד בתחום הביטחוני והכלכלי. "ישראל עומדת מול איום אירני מקרוב ומרחוק באיום של גרעין וטרור ובעולם סופה כלכלית שמאיימת על מקומות העבודה של אזרחי ישראל ונדע להתמודד בהצלחה עם שני האתגרים האלה. הבוחר אמר את דברו הוא רוצה שנחזור להחזיק בהגה ביד בוטחת מול הסערות שפוקדות אותנו. אני בטוח שנצליח להרכיב ממשלה רחבה ויציבה שתדע להתמודד עם משבר ביטחוני וכלכלי ותוביל רפורמה לחינוך כפי שהתחייבנו"

נתניהו יודע שעומדת לפניו משימה קשה ומבטיח לשתף את כל מי שיכולים להיות שותפיו הטבעיים. לדבריו כבר מחר יתחיל בשיחות להרכבת ממשלה חדשה בישראל "כדי לאחד את כל הכוחות בעם ולהוביל את מדינת ישראל לדרך של גאווה לאומית וגם דרך של שלום.

בחירות 2009 - סיקור מיוחד:

 תוצאות מדגם חדשות ערוץ 2

ליברמן: רוצים ממשלת ימין, לא פוסלים אף אחד

ברק: העבודה חיה ונושמת

תוצאות ראשוניות: יתרון לקדימה

מי ירכיב את הממשלה הבאה?

הליכוד: אנחנו ניצחנו

סקר חדשות 2 באינטרנט: קדימה מובילה