היישבו ציפי לבני ובנימין נתניהו ביחד? הבוקר, לפחות לשעה קלה, זה יקרה. אבל סביב אותו שולחן ממשלה? זו כבר שאלה מורכבת הרבה יותר שאולי מחר תתבהר.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הזמין את יו"ר קדימה לפגישה עמו. נתניהו ינסה למצוא את הדרך לרכך את העמדה הקשיחה שהציגה לבני נגד כניסה לממשלה בראשות נתניהו. מדובר בפגישה שעשויה להיות מכרעת, שכן בסופה נדע, אולי, כיצד תיראה הממשלה הבאה.

הקושי של שני הצדדים לשבת יחד באותה ממשלה הוא ברור, במיוחד לאור הקמפיינים שהציגו שתי המפלגות בדרך אל הקלפי שכותרתם הייתה: ביבי או ציפי.

מחכה לנפילה

לנתניהו יש אינטרס גדול יותר להביא את לבני אל ממשלתו, כי בלעדיה, כשירכיב ממשלת ימין-חרדים עם 65 תומכים, היציבות השלטונית שלה תהיה מעורערת למדי. לבני, מצידה, מעדיפה את האופוזיציה, שם תוכל להמתין לנפילת השלטון, מבחינתה במהרה, היישר אל ידיה, במקום לשבת תחת נתניהו.

ישי נפגש עם לפיד - אין התקדמות (צילום: חדשות 2)
יישאר בפנים. אלי ישי | צילום: חדשות 2

נכון לעכשיו לבני משדרת התנגדות נחרצת לכניסה לממשלה. זאת למרות שלל ההצעות שנזרקו כבר לאוויר בדבר שוויון בין קדימה לליכוד במספר התיקים, תואר ממלא מקום ראש הממשלה ללבני ומתן תפקיד יו"ר הכנסת לקדימה. כדי שלבני תתרצה היא כנראה צריכה לקבל משהו שעוד לא שמענו עליו, בינתיים זה נראה כמו ויתור על ההסכם החשאי עם ש"ס והתחייבות מצד נתניהו להמשך המו"מ המדיני.

נתניהו, כך נראה, שמאוד רוצה את לבני אצלו, יהיה מוכן ללכת לוותר על מפלגות הימין בממשלתו. אבל על ש"ס – זה כבר סיפור אחר. איך זה ייגמר? יכול להיות שכבר היום ב-18:00, בפגישת סיעת קדימה, אחרי שלבני תעדכן את חבריה בשיחה עם נתניהו, גם אנחנו נדע. 

בדרך לממשלה - סיקור מיוחד

רמון: ממשלה צרה - צרה לישראל

הנשיא פרס החליט: נתניהו

הווידאופדיה: בנימין נתניהו

הווידאופדיה: ציפי לבני