לציפי לבני ולבנימין נתניהו, שאחד מהם כנראה ירכיב את הממשלה הבאה, ברור שהמפתח נמצא בידיו של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. אבל ליברמן המחוזר, שכבר נפגש עם שני ראשי המפלגות, לא מתכוון לחשוף מהר את הקלפים. עד יום ראשון לפחות, החליט, לא יביע תמיכה פומבית באף אחד מהם. ועד אז - הוא יוצא לחופשה קצרה בחו"ל. חופשת ניצחון.

הערב נפגש ליברמן עם יו"ר הליכוד נתניהו, שמקווה, כמו לבני, להשיג את תמיכתו. השניים נפגשו במשכן הכנסת. בפגישה החליפו נתניהו וליברמן הערכות וניתחו את המצב הפוליטי לקראת הקמת קואליציה אפשרית.

בראש צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו עומד ח"כ סטס מיסז'ניקוב. חברים נוספים הם העו"ד יואב מני, אנה אוליקר ואירנה אטינגר. אלה ימשיכו לנהל מגעים קואליציוניים גם בשבוע הבא.

בישראל ביתנו אומרים כי יעדי המפלגה במו"מ הם הפלת שלטון חמאס והכרעת הטרור, קידום חוק נאמנות-אזרחות אשר חרתו על דגלם במהלך מערכת הבחירות הנוכחית, שינוי שיטת הממשל ושינוי חוקים הנוגעים לדת ומדינה, ברית הזוגיות וגיור.

גישושים עם ישי

יו"ר קדימה לבני נפגשה בצהריים עם ליברמן. בצאתה מהפגישה אמרה לבני כי "זו שעת רצון. הציבור הכריע וקבע מי הוא רוצה שיהיה ראש הממשלה. זאת הזדמנות לאחדות שיכולה לקדם נושאים חשובים". בסיום הפגישה, השניים סיכמו להמשיך להידבר.

מגבה את מיסזניקוב. ליברמן (צילום: חדשות 2)
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 2

לאחר מכן נפגשה לבני עם שרי מפלגתה לדיון בעניין המגעים להרכבת ממשלה בראשות קדימה.

נתניהו נפגש עם יו"ר ש"ס אלי ישי. בשיחה הם דנו במצב הפוליטי שנוצר בעקבות הבחירות, והסכימו בדבר הצורך להקים ממשלה רחבה כלל האפשר, על בסיס המחנה הלאומי.

ישי לא פסל אפשרות לשבת בממשלה בראשות נתניהו עם ליברמן. "היו בעבר חיבורים קיצוניים יותר מזה", אמר ישי. "נצטרך ללכת לנשיא המדינה וכשנגיע למו"מ נעלה את הדרישות שלנו ונקווה שנביא את המרב למען הציבור ששלח אותנו ולכלל הציבור בישראל. הכל יכול להיות כשרוצים לנהל מדינה".

לבני הבוקר: "אחדות היא הדבר הנכון"

כשלבני יצאה הבוקר מהבית, נראה היה שהיא כבר מוכנה לצלמים שחיכו לה בחוץ. כמו כוכבת הוליוודית, היא הגיעה למיקרופונים, נתנה הצהרה קצרה ומדודה, "תודה רבה", והתחילה לעבוד על מה שיכריע את עתידה - הרכבת הממשלה הבאה.

"מזל טוב לעם", ענתה לבני לאחר שאחד מאנשי התקשורת בירך אותה על הזכייה האפשרית. "העם עשה בחירה בהמוניו. אני מרגישה אחריות גדולה מאוד", המשיכה יו"ר קדימה, לאחר שעות שינה לא רבות.

ציפי לבני בבוקר שלאחר הבחירות מחוץ לביתה (חדשות 2) (צילום: חדשות 2)
ציפי לבני, הבוקר | צילום: חדשות 2

"אני צריכה להמשיך עם הכוח הזה שקיבלתי אתמול לאחד את העם ולהוביל את ישראל בדרך שהיא כל כך זקוקה לה", אמרה לבני ורמזה על המשך כוונותיה להיום. "אחדות ביננו זה מה שנכון לעשות עכשיו".

המשימה הגדולה: הרכבת הממשלה

לוח הזמנים לא מחייך היום אל ציפי לבני. יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, מנסה להיפגש החל מהבוקר עם כל מפלגות הימין הפוטנציאליות לממשלה שלו, וינסה "לנעול" אותם ולגרום להם להצהיר בפומבי "אנחנו נמליץ לנשיא פרס על בנימין נתניהו להקמת הממשלה הבאה". צעד אחד כבר נעשה בכיוון הזה, עו"ד יעקב נאמן, מקורבו של נתניהו, מונה להיות ראש צוות המו"מ הקואליציוני.

לבני, לעומת נתניהו, במצב הרבה יותר מסובך. לפי ההערכות, הסיכויים שלה להרכיב ממשלה הם קטנים מאוד, ופוחתים ככל שעובר הזמן. משימתה של לבני לימים הקרובים היא לנסות ולבלום את הגוש הימני שנתניהו מנסה לגייס לעצמו, ואת זה היא יכולה, לדאבונה, לעשות רק באמצעות לשון המאזניים של הבחירות - ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן.

יו"ר קדימה תנסה לעכב את האיחוד הצפוי בין נתניהו לבין ליברמן, כדי לנצל את הזמן הזה ולייצר איזשהו מומנטום, איזושהי תחושה של ממשלה בראשותה.

בחירות 2009: סיקור מיוחד

כל תוצאות האמת המעודכנות

ליברמן מחזיק את כל הקלפים

שני המועמדים הכריזו: ניצחנו

המפסידות הגדולות בבחירות