למרות ששלושת המועמדים לראשות הממשלה, ציפי לבני, בנימין נתניהו ואהוד ברק לא הסכימו לערוך עימות טלוויזיוני לקראת הבחירות לכנסת, הגיעו השלושה הערב לאולפן חדשות 2 למשדר מיוחד ויוצא דופן של חדשות 2 בשיתוף YouTube, במהלכו הם נשאלו שאלות על ידי גולשי חדשות 2 באינטרנט, באמצעות האתר המשותף של חדשות 2 ו-YouTube.

אמש נערכה ההגרלה על סדר הופעתם של המועמדים לראשות הממשלה במשדר. ציפי לבני, שהפתק עם שמה נשלף ראשון מהמיכל השקוף, קיבלה ראשונה את הזכות לבחור את מיקום הופעתה במשדר. לבני בחרה להיות אחרונה. אחריה נשלף שמו של נתניהו, שיופיע ראשון. ברק יופיע בתווך בין מועמדי קדימה והליכוד.

סקר חדשות 2: 49% חושבים שנתניהו היה המשכנע ביותר

עם סיום משדר העימות המיוחד, נערך סקר מיוחד עבור חדשות 2 ע"י מכון הסקרים "פאנלס". כ-400 משתתפים במדגם מייצג השיבו לשאלה - "מי מבין שלושת המועמדים שיכנע אתכם הכי הרבה".

מתוך ציבור המשיבים: 49% טענו כי בנימין נתניהו שיכנע אותם טוב יותר מבין השלושה, 38% טענו כי ציפי לבני הייתה הטובה והמשכנעת יותר, ורק 13% מן המשיבים טענו כי אהוד ברק שיכנע טוב יותר את הציבור הישראלי המתלבט.

כך בחרתם את השאלות לעימות

שלושה גולשים הרשימו אתכם במיוחד, והם הגיעו לאולפן חדשות 2 כדי להציג את שאלתם באופן ישיר למועמדים המובילים לראשות הממשלה: מעיין בלך שהעלה סרטון אנימציה ובו תוהה החייל החטוף גלעד שליט "מה איתי". עינב חלבי שפנתה למועמדים באמצע מדרחוב סואן בירושלים ושאלה כיצד יבלמו את האיום האירני ונציגת ארגון "גרינפיס" שרוצה לדעת מה יעשו השלושה כדי להפסיק את ניצולם של בעלי החיים.

בנוסף לשלוש השאלות הללו, מוצגות למועמדים יותר מ-20 שאלות שהפנו אליהם הגולשים בהן: אילו תכונות שליליות יש להם, מדוע לא היה עד היום ראש ממשלה מזרחי בישראל ואיך ידאגו לאוויר נקי בישראל.

הפרויקט זכה למאות אלפי צפיות כאשר מעל 250 סרטונים, מספר שיא בהשוואה לפרויקטים דומים במדינות אחרות, הועלו לערוץ.

נתניהו: "אני מתחייב - אירן לא תתחמש בנשק גרעיני"

בנימין נתניהו במהלך עימות הבחירות (צילום: חדשות 2)
בנימין נתניהו במהלך העימות המיוחד | צילום: חדשות 2

אני מתחייב כי אם אבחר - אירן לא תתחמש בנשק גרעיני, וזה כולל כל מה שדרוש כדי שהאמירה הזו תתקיים בפועל" – כך אמר הערב יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, במהלך עימות הבחירות המיוחד של חדשות 2 ו-YouTube.

"אין שאלה גדולה יותר משאלת איום הגרעין האירני. זו המשימה הראשונה שלנו, וזה כולל התמודדות עם מבצרי הטרור של אירן פה באזור, בפאתי אשדוד ואשקלון. אירן לא תתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו.

באשר למשבר הכלכלי, אמר יו"ר הליכוד כי "אפשר להעלות את שכר המינימום באמצעות שיפור הצמיחה. אני מתחייב שבמהלך 4 השנים הקרובות – אעלה את שכר המינימום. נפחית מסים, נגדיל את מספר מקומות העבודה, ונחזיר את ישראל למסלול".

"סוגיית ערביי ישראל הם סוגייה רצינית מאד", הוסיף נתניהו, "מי שתורם למדינה, המדינה צריכה לעזור לו. אנחנו נדאג כי שנה אקדמית ראשונה תהיה חינם לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי, למשל. אבל מי שפוגע במדינה – אנחנו נפעל נגד מי שמסית נגד ישראל. אני תומך בגישה של אין זכויות - בלי חובות".

"הציבור יודע שהתפטרתי מהממשלה בגלל ההתנתקות. הזהרתי שיעופו טילים על אשדוד ובאר שבע, כולם צחקו עלי. כשהייתי בממשלה ניסיתי למזער את הסכנות האלה", התייחס יו"ר הליכוד לסוגיית המלחמה בחמאס, "אבל ברגע האמת קמתי ואמרתי: עד כאן. אצלי לא יהיו נסיגות כאלה. ההתנתקות הייתה חולשה שלא תחזור".

"אם אבחר – אני רוצה ליכוד גדול כדי שנוכל לפעול, אבל אנחנו רוצים ממשלת אחדות לאומית רחבה ככל האפשר. זה הלקח העיקרי שלי מהכהונה הראשונה כראש ממשלה", כך לדברי נתניהו.

ברק: "נטפל בחמאס יותר טוב מכל מי שמדבר ומברבר"

אהוד ברק באולפן חדשות 2 (צילום: חדשות 2)
אהוד ברק במהלך העימות המיוחד | צילום: חדשות 2

"לא שכחנו את גלעד, לא שכחתי אותו לרגע אחד, אין יום שהוא לא על שולחננו, אין יום שלא חושבים מה עוד אפשר לעשות", אמר אהוד ברק שעלה לאחר נתניהו להשתתף בעימות, בתשובה לשאלה יוצאת דופן ומרגשת בנושא גלעד שליט. "יש לנו מחויבות עליונה להחזיר אותו הביתה. אני מקווה ומעריך שגלעד יחזור הביתה עד תום כהונת הממשלה הנוכחית. המבצע האחרון קידם את הסיכוי להשלים את התהליך, אנחנו עוקבים אחרי זה כל יום, זה יידרוש החלטות קשות מאוד שאני מוכן לקבל, אבל לא צריך להתחרות על כותרות מי יוציא אותו יותר טוב".

"נושא הפשע הוא נושא חיוני, ונטפל בו בכל הכוח", השיב ברק לשאלה בנושא משפחות הפשע, "ברחובות משתולל פשע שאינו מתקבל על הדעת. נקים יחידה מיוחדת של המשטרה, כולל שיתוף פעולה עם השב"כ ועם מס הכנסה. צריך גיבוי מוחלט לשר שמופקד על הנושא. צריך למצוא משאבים כדי לטפל במשפחות הפשע, זה ישנה את הוויה במדינה וישפיע על הכלכלה. צריך משאבים אבל אומץ לקבלת החלטות, לא בדקלומים – במעשים".

לשאלה העוסקת בשוויון זכויות של הערבים במדינה, השיב ברק כי "המגזר הערבי זכאי לשיוויון והזדמנות אמיתית. בעיקר נשים לא עובדות. שילוב הערבים במדינה זה נקודה חשובה שכל ממשלה תצטרך להתייחס אליה. צריך הבחנה חדה כתער בין הרוב המוחלט שהם אזרחים לכל דבר, לבין המעטים שעוברים על החוק".

בתשובה לשאלה "האם תשב בממשלה אחת עם ליברמן", אמר יו"ר העבודה כי "ליברמן נוגד כל מה שאנחנו תומכים בו. ליברמן מוביל פחד, חרדה וייאוש, הוא פונה למקום הכי נמוך. ליברמן לא יהיה חלק מממשלה בראשותי".

"החמאס הוכה מכה קשה מאוד", התייחס ברק לסוגיית מבצע צה"ל בעזה, "אנחנו בעיצומו של תהליך שיביא לשקט, כולל בשדרות. אם הם ינסו פעם נוספת הם יחטפו עוד מכה קשה מאוד. אנחנו נטפל בזה יותר טוב מכל מי שמדבר ומברבר". ברק הוסיף: "אני יודע שכולנו רוצים לראות שורה תחתונה, אבל יש לנו גם את אירן, סוריה, חיזבאללה וגם העימות עם חמאס לא נגמר. אין אף אחד יותר טוב מאיתנו שידע לפעול נגד האיומים הללו".

"אם אקבל הצעה להיות שר ביטחון – אקבל אותה, זה תפקיד חשוב מאוד, אבל אני לא צריך שום סידור עבודה - אני רץ לראשות הממשלה, ועם שיקול דעת, אחריות וביטחון, אני מביא יותר מהמועמדים האחרים", אמר ברק, "אני מרגיש שהציבור שלנו יכול לסמוך עלינו, אנחנו העוגן היחידי של המרכז-שמאל, ולכן אני אומר - תעשו אותנו חזקים".

בתשובה לשאלה "אם לא היית פוליטיקאי, מה היית עושה", השיב יו"ר העבודה בחיוך כי "הדבר הכי מתאים לי הוא מתווך נדל"ן, אם הייתי יכול – אולי מראיין בתכניות טלוויזיה... אבל אני מגיל 17 וחצי משרת את המדינה, ואני מעריך שאמשיך לשרת את המדינה".

לבני: "זו הזדמנות לקבל פוליטיקה חדשה"

ציפי לבני באולפן חדשות 2 (צילום: חדשות 2)
ציפי לבני במהלך העימות המיוחד | צילום: חדשות 2

"לציבור נמאס מקריצות עין,ומכניעה לסחטנות פוליטית"- כך אמרה הערב שרת החוץ ציפי לבני שהשתתפה במשדר הבחירות המיוחד של חדשות 2 ויוטיוב. "אני מציעה את דרך ההתנהלות שלי בעשר השנים האחרונות, לא להיכנע, ולחשוב על המדינה לפני עצמך. זאת הזדמנות להישאר עם הפוליטיקה הזאת שנמאס לנו ממנה, או לקבל פוליטיקה חדשה".

בתשובה לשאלה בנוגע לתקציב לבחורי הישיבות, אמרה לבני כי היא "מאמינה בישראל כמדינה יהודית ובית יהודי למדינת ישראל. אני לא נגד הדת, צביון מדינת ישראל כמדינה יהודית חשוב, צריך לשמר את המורשת, לא נכון לעשות ניתוק. אבל צריך לעשות את זה באופן שיהיה כללים חדשים". יו"ר קדימה הוסיפה: "שלא ינסו לסחוט אותי, לעצור את התהליך המדיני, שלא ינסו לקבל תקציבים סקטוריאלים, ושלא ינסו לפגוע בנשים בבית הדין הרבני".

"אני מאמינה בשיוויון", אמרה לבני, "אני מאמינה במדינה בה צריך שיוויון לנשים, אלחם שלגברים בבית הדין הרבני לא יהיו יותר זכויות ונשים יהיו שוות בכל. אני רוצה שכל אישה תצא מהבית ותצביע ותשפיע. שיתנו את עתיד הילדים שלהם בידי מי שהם סומכים עליו".

"תושבי עזה הביאו על עצמם את החמאס", הוסיפה יו"ר קדימה, "ישראל תמשיך להלחם בחמאס, ואם עדיין לא הפנימו את המסר - על תושבי עזה להתנער מהחמאס. אני לא אחתום הסכמים עם החמאס, צה"ל ימשיך לפעול נגדם".

בתשובה לשאלה "מדוע מפוני גוש קטיף עדיין חיים בקראוילות", השיבה לבני כי "ההתנתקות הייתה החלטה קשה - ונכונה. ישובים ישראלים לא היו נשארים לאחר מכן, שערו בנפשכם שהיו בעזה ישובים ישראלים במהלך מבצע עופרת יצוקה. אני מתחייבת כראש ממשלה לקדם את נושא מפוני גוש קטיף ולהשיב את חייהם למקומם במקומות אחרים".

לבני נשאלה "מה היית עושה אם לא היית ראש ממשלה", והשיבה: "אני רוצה וצריכה להיות ראש ממשלה ואני מאוד ממוקדת משימה. הייתי עורכת דין, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אבל הייתי הולכת למשהו אחר לגמרי: אולי עוברת לנגב, למדבר, ואולי גם עבודה עם נוער, עבודה בשביל הנשמה".

"אני נמצאת בחיים הציבוריים כעשר שנים ואני מאוד שלמה עם המעשים שלי. אין משהו דרמטי שאני מצטערת עליו", אמרה יו"ר קדימה, "לא השלמנו את המלאכה בעניין גוש קטיף, אבל אני לא מצטערת על עצם הפינוי, אלא על הקראווילות שבהם חיים אנשים עד היום".

בתשובה לשאלת גולשת "כיצד תעזרי לבעלי החיים המנוצלים", השיבה לבני כי "אני לא אוכלת בעלי חיים, אני צמחונית מגיל 13, נלחמתי נגד פיטום אווזים. ביחס לחקלאות את צודקת, דווקא בעידן טכנולוגי, אפשר לייצר מהלכים ולנצל לדברים אחרים".

נתניהו: הראיון המלא בעימות הבחירות

ברק: הראיון המלא בעימות הבחירות

לבני: הראיון המלא בעימות הבחירות

קול אחד יכול לשאול – הכנסו לאתר