רוני רון, הנאשם ברצח נכדתו רוז פיזאם העביר היום לחדשות 2, עם פתיחת משפטו, פתק בו הוא מתנצל לראשונה על מעשיו. בפתק הוא כותב:"לא התכוונתי שזה יקרה לה, אני מאוד מצטער שזה קרה".

קשה לדעת אם מדובר בהתנצלות כנה. רון מסרב לשאת באחריות לרצח. בפתק, הוא אפילו מסרב לנקוב בשם נכדתו אותה רצח. ניתן להעריך, כי בסך הכל מדובר בעוד ניסיון של רון להמיר את עבירת הרצח בה הוא מואשם, לעבירת הריגה.

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה החליט היום לדחות את פתיחת משפטם של רוני רון ומארי פיזם, הנאשמים ברצח הילדה רוז במאי השנה, עד לחודש ינואר 2009, כדי "לתת לכל הצדדים עוד זמן לעבור על חומר הראיות". עשרות אזרחים סקרנים הגיעו לאולם בית המשפט כדי לצפות בפתיחת המשפט המתוקשר.

לאחר ההחלטה על דחיית פתיחת המשפט, התקיים דיון בבקשת פרקליטות המדינה להשאיר את שני הנאשמים במעצר מלא עד תום ההליכים. עורך דינו של רוני רון, גיל פרידמן, הסכים לבקשה אך עם זאת דרש שיסופקו למרשו בגדים חמים לחורף. הבקשה לוותה בהתלחשויות זועמות מצד הקהל: "לא מגיע לו כלום", אמרו שם.

עורכת דינה של מארי פיזם, רוויטל סוויד, סירבה לבקשת המעצר עד תום ההליכים. "אין בכלל ראיות התומכות במיוחס לה", אמרה לחדשות 2 באינטרנט. "התלבטנו בשאלה רבות, אך מכיוון שחומר הראיות אינו מציג תשתית ראויה למעצר מלא, לצד מצבה הנפשי הקשה של מארי, אנו לא יכולים להסכים לכך". בסיום הדיון הוחלט באשר למעצר, הוחלט לקיים אותו מחדש בעוד כשלושה שבועות.

אמה של מארי פיזאם, איזבל, הופיעה לראשונה מאז התפוצצה הפרשה בבית המשפט ואמרה כי "אני מתגעגעת אל מארי ורוצה לחבק אותה".

פרשת רוז - סיקור מיוחד

רצח רוז: פרטים חדשים מהחקירה

נחשף: דוח נתיחת הגופה של רוז